logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۱
[ شناسه خبر : ۳۴۲۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فیلم؛

اهمیت ویژه اردوی راهیان نور در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت

اهمیت-ویژه-اردوی-راهیان-نور-در-انتقال-فرهنگ-ایثار-و-شهادت
مسئول اردویی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در بازه زمانی یک ماهه به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند، گفت: اهداف متفاوتی در این اردوها تعریف می‌شود با این حال هدف اصلی انتقال فرهنگ جبهه و شهادت به نسل جدید است.

حسین حیدری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به اینکه ارد‌وهایی که برگزار می‌شود از ۲ آذرماه آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد، اظهار داشت: در طول شش دوره اردو با اقشار مختلف اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در بازه زمانی یک ماهه به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند، گفت: اهداف متفاوتی در این اردوها تعریف می‌شود با این حال هدف اصلی انتقال فرهنگ جبهه و شهادت به نسل جدید است.

مسئول اردویی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان اذعان کرد: طبق تجربه سالیان گذشته که توفیق حضور در راهیان نور را داشته‌ایم نتایج خوبی حاصل شده و جوانان، نوجوانان و قشر دانش‌آموزی که در اردو حضور یافته‌اند بعد و قبل از حضور در اردو کاملا برایشان متفاوت شده است و این تفاوت‌ها کاملا احساس می‌شود.

وی بیان کرد: زمانی که زائران در این مناطق حضور می‌یابند و به عینه شرایط را می‌بینند و درک می‌کنند اثر خوبی در بحث فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد می‌کند.

حیدری در پاسخ به سوالی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان انتقال دهیم حتما باید تبیین درستی داشته باشیم، گفت: با تبیین درست باید ابعاد دفاع مقدس، علت جنگ، نیرو و ظرفیت جنگ، دفاع و اینکه جنگ در مقابل چه کسانی بود؛ روشنگری شود.

مسئول اردویی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ادامه داد: باید چنین موضوعاتی به روشنی برای نسل جدید تبیین و انتقال داده شود چراکه جنگ رخ داده جنگ تحمیلی بود و از سویی دیگر امکانات و ادوات جنگی خاصی در اختیار کشور ما قرار نداشت.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر