logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۵
[ شناسه خبر : ۳۴۱۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

حضرت زهرا (س)؛ بنیانگذار جهاد تبیین در دفاع از ولایتمداری است

حضرت-زهرا-(س)؛-بنیانگذار-جهاد-تبیین-در-دفاع-از-ولایتمداری-است
مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان زنجان با بیان اینکه حضرت زهرا(ع) در اولین گام در «جهاد تبیین» به مدل روایت؛ یعنی تذکر و یادآوری اکتفا نموده و با سخنان تبیین کننده خودبه جامعه آگاهی بخشید گفت: حضرت زهرا(س)؛ بنیانگذار جهاد تبیین در دفاع از ولایتمداری است.

حجت‌الاسلام ابراهیم نصیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه حضرت زهرا(ع) در اولین گام در «جهاد تبیین» به مدل روایت؛ یعنی تذکر و یادآوری اکتفا نموده و با سخنان تبیین کننده خود،عده ای را که به خاطر تبلیغات سوء دشمنان و عدم آ گاهی، قدم در بی راهه گذاشته‌اند را دعوت به بازگشت می‌نمایند گفت: بیان فضائل امام جامعه یکی از موضوعاتی است که حضرت فاطمه(ع) آن را وظیفه دینی و الهی خود می‌دانستند.

بیشتر بخوانید

وی گفت: ایشان برابر یکی از افراد نادان مدینه که خفاش صفت در برابر آفتاب وجود امام، زبان به سرزنش گشوده بود فرمودند: امامی ربانی و الهی، و هیکلی نورانی و مرکز توجه تمام عارفان وخداپرستان و فرزندی از خاندان پاکان، نقطۀ دایرۀ امامت و محور اصلی امامت، و پدر حسن و حسین، دو دسته گل پیامبر(ص) و دو بزرگ و سرور جوانان اهل بهشت است.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان زنجان ابراز کرد: همچنین در بیان شایستگی ایشان می‌فرمایند: «پس از بعثت رسول خدا(ص) هرگاه مشرکان، آتش جنگ برافروختند، خداخاموش کرد، یا هرگاه شاخ شیطان سر برآورد، یا اژدهایی از مشرکان، دهان باز کرد، رسول خدا(ص)، برادرش علی بن ابی طالب(ع) را در کام اژدها و شعله‌های فتنه‌ها افکند، و علی(ع) هم باز نمی‌گشت؛ مگر آنکه سرکشان را پایمال شجاعت خود می‌گردانید، و آتش آن‌ها را با آب شمشیرش خاموش می‌کرد.

حجت‌الاسلام نصیری تصریح کرد: حضرت علی(ع)! فرمودند: از تلاش فراوان در راه خدا، کوششگر خستگی ناپذیر در امر خدا، نزدیک و خویشاوند رسول خدا(ص)، سید و بزرگی از اولیای خدا، همواره دامن به کمر زده، نصیحت کننده، و تلاش کننده در راه خدا است، که در راه خدا از سرزنش کنندگان پروایی نداشت.

وی ابراز کرد: در همان روزهایی که شما مردم در رفاه و آسایش بودید علی(ع) دو پدر این امت می‌باشند، کجی‌ها را راست و انحرافات را اصَلح می‌نمایند، اگر مردم، ایشان را اطاعت کنند، این دو آن‌ها را از عذاب جاویدان نجات می‌دهند و اگر مردم با ایشان موافق و همراه باشند، این دو، نعمت‌های پایدار خداوندی را ارزانی شان می‌دارند.

حجت‌الاسلام نصیری عنوان کرد: سعادتمند به معنا کامل و حقیقی، کسی است که امام علی(ع) را در دوران زندگی و پس از مرگش دوست داشته باشد.

وی ابراز کرد: بیان لزوم اطاعت از قرآن و اهل بیت(ع) یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در «روایت تبیین» در سیره حضرت صدیقه طاهره(ع) بیان لزوم اطاعت قرآن و مفسران و ناطق آن کتاب صامت؛ یعنی معصومان(ع) است.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان زنجان تاکید کرد:  آن حضرت در این خصوص فرمودند: ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیلۀ ارتباط خدا با مخلوقاتیم و ما برگزیدگان خدا و جایگاه پاکی‌هاییم و ما دلیل‌های روشن خدا و وارث پیامبران الهی هستیم.

حجت‌الاسلام نصیری گفت: همچنین ایشان می‌فرمودند: شما ای بندگان خدا! که پرچمداران امر و نهی خدایید، و حامَلن دین و وحی می‌باشید، امانتداران حق، و رسانندگان آن به خلق هستید، بدانید که امام به حق، خود در میان شماست، و اطاعت او پیمانی است که از پیش با شما گرفته‌اند، و پس از پیامبر(ص) جانشینی است که برای شما باقی مانده و کتاب ناطق خدا با ما اهل بیت(ع) است.

وی افزود: قرآن راستگو، نور فروزان و شعاع درخشان،  که بیان آن روشن، و اسرار و باطن آن آشکار است، ظاهر آن جلوه گر، و پیروان آن زبانزد جهانیان، پیروی از قرآن، انسان را به بهشت می‌رساند، سخن شنوی از آن به نجات می‌انجامد.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان زنجان تاکید کرد: به وسیل قرآن به حجت‌های نورانی خدا، و واجبات تفسیر شده، و محرمات نهی شده، و استدلاهای جلوه گر، و براهین کامل هدایت‌گر، و فضایل پسندیده، و مستحبات بخشوده، و قوانین و آیین واجب شده پروردگار می‌توان راه یافت.

حجت‌الاسلام نصیری ابراز کرد: پیامبر گرامی اسَلم(ص) فرمود: علی بهترین کسی است که او را جانشین خود در میان شما قرار می‌دهم.

وی گفت: علی(ع) امام و خلیفۀ بعد از من است و دو فرزندم، حسن و حسین(ع) و 9 نفر از فرزندان حسین(ع) پیشوایان و امامانی پاک و نیک‌اند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان زنجان تاکید کرد: یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم و مطرح شده در «روایت و تبیین»، یادآوری فراموش شده‌ها است. حضرت صدیقه طاهره(ع) لزوم بود با یادآوری احادیث غدیر، منزلت دل‌های خفته و انسان‌های فراموش کار  فریب خورده را بیدار کرده  است.

حجت‌الاسلام نصیری افزود: هر جا که می‌فرمودند؛ شگفتا! آیا روز غدیر خم را فراموش کرده اید؟ و در جای دیگر فرمود: آیا فراموش کردید سخنان رسول خدا(ص) را در روز غدیر خم که فرمود: هر کس من مولا و رهبر او هستم، علی(ع) مولای او است.

وی گفت:  آیا فراموش کردید که به علی(ع) فرمود: ای علی! موقعیت تو نسبت به من همانند هارون به موسی است؟ پس همانا که به راستی حضرت زهرا (س) بنیانگذار جهاد تبیین در دفاع از ولایتمداری است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر