logo
امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۱
[ شناسه خبر : ۳۴۱۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس حوزه خدیجه کبری(س) در گفتگو موج‌رسا:

حضرت زهرا(س) حلقه اصلی جهاد تبیین است

حضرت-زهرا(س)-حلقه-اصلی-جهاد-تبیین-است
کارشناس حوزه خدیجه کبری(س) با بیان اینکه زندگی حضرت زهرا(س) پر از فراز و نشیب‌های بسیار است که امکان پرداختن به تک تک ابعاد زندگی ایشان نیازمند آگاهی است گفت: حضرت زهرا(س) حلقه اصلی جهاد تبیین است.

زهرا اسماعیلی در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه هیچ کس مانند فاطمه زهرا(س) عمق و ژرفاى امامت را نشناخت و هیچ فردى چون او در راه تبیین امامت و شناسایى آن و دفاع از امام خویش تلاش نکرد گفت: حضرت زهرا(س) از طرق مختلف براى دفاع از امامت امامان بر حق، سعى و کوشش کرد، و برای تببین جهاد اسلام ناب محمدی(ص) تمام سعی و تلاش ود را به کار برد و بعد از پدرشان رسول اکرم(ص) دخترش برای آگاهی جامعه اسلامی قدم برداشت و برای رسیدن حضرت علی(ع) به مقام امت و ولایت سختی‌های زیادی متحمل شد و ایشان حلقه اصلی جهاد تبیین هستند.

بیشتر بخوانید

وی گفت: گاه با بیان خطبه‏هاى غرّا و روشنگرانه عظمت و فضیلت مقام امامت و شخص امام على(ع) را آشکار ساخت گاه با منطق و استدلال امامت دوازده امام را به اثبات رساند و فواید و مزایاى بى‏شمار آن را برشمرد.

کارشناس حوزه خدیجه کبری(س) عنوان کرد: حضرت زهرا(س) گاه براى اثبات امامت امام على(ع) به محاجّه و دفاع پرداخت و آن جا که لازم دید، براى دفاع از امام خویش، جان خود را به خطر انداخت تا آنجا که اوّلین شهید راه امامت و دفاع از آن لقب گرفت.

اسماعیلی گفت: یکی از بهترین راهکارها در راستای جهاد تبیین و تمییز بین جبهه حق و باطل، به قطع و یقین «مناظره» است که ثمرات و برکات بسیاری دارد.

وی افزود: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها نیز به عنوان مادر بزرگ‌ترین حجت‌های الهی برای اثبات حق، مناظرات متعددی داشته‌اند.

کارشناس حوزه خدیجه کبری(س) افزود: امام عسکری علیه‌السّلام مناظره مادر خود را چنین بیان فرمودند: روزی دو زن که با هم در مسأله‌ای مذهبی اختلاف داشتند به خدمت حضرت فاطمه علیهاالسّلام رسیده و نظرشان را اظهار نمودند، آنگاه آن حضرت علیه‌السّلام دلیل و برهان خود را مطابق عقیدۀ آنکه اعتقادش صحیح و ادّعایش درست بود اقامه نمود، و پس از مشاهدۀ سرور و خوشحالی زن مؤمنه به او فرمود: خوشحالی فرشتگان به سبب ظهور و غلبۀ حقّ‌، بیش از شادی تو بوده، و حزن و اندوه شیطان و یارانش بیش از حزن و اندوه آن زنی است که در عقیدۀ باطل خود مغلوب شد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر