logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۴۱۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

دومین خانه‌ فناور محیط زیست استان زنجان افتتاح شد

دومین-خانه‌-فناور-محیط-زیست-استان-زنجان-افتتاح-شد-
دومین خانه‌ فناور محیط زیست استان زنجان با هدف شناسایی فناوری‌های نوین محیط زیستی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های فناور افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» دومین خانه‌ فناور محیط زیست استان زنجان با هدف شناسایی فناوری‌های نوین محیط زیستی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های فناور افتتاح شد. این خانه‌های فناور در راستای کمک به کاهش معضلات حوزه محیط‌ زیست با حضور معاون آموزشی و مشارکت‌های سازمان محیط‌ زیست در دانشگاه زنجان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید

محمدرضا یافتیان، مدیرکل محیط زیست استان زنجان در این باره با اشاره به اینکه توسعه خانه‌های فناور محیط زیست در سطح استان در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارد، گفت: طبق برنامه‌ریزی، خانه‌های فناور محیط زیست در دانشگاه‌های استان افتتاح می‌شود تا از ظرفیت اساتید و دانشجویان در امر حفاظت از محیط زیست بهره‌ گرفته شود.

وی افزود: همه افراد جامعه باید در امر حفاظت از محیط زیست سهیم باشند.

یافتیان خاطر نشان کرد: هر فرد به سهم خود می‌تواند در حفاظت از محیط زیست نقش داشته باشد اما نخبگان، اساتید دانشگاه و دانشجویان نقش بسیار مهم و تاثیر گذاری در این زمینه دارند که امیدواریم با ایجاد خانه‌های فناور محیط زیست بتوانیم از ظرفیت آنها به شکل مطلوبی استفاده کنیم.

گفتنی است؛ خانه‌های فناور محیط‌زیست جهت بهره‌گیری از مباحث پژوهشی و ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی فعال می‌شوند.

و هدف از تاسیس خانه‌های فناور به خدمت درآوردن فناوری در راستای حل چالش‌های محیط‌زیست بوده و خانه‌های فناور محیط‌زیست حلقه اتصال سازمان محیط‌زیست با مراکز علمی هستند.

 موفقیت خانه‌های فناور مستلزم شناخت ظرفیت‌ها و قابلیت‌های طرفین و ایجاد ارتباط صحیح میان چالش‌های محیط‌زیست کشور با این توانمندی‌ها است که با شبکه‌سازی و ایجاد ارتباط میان همه واحدهای علمی، دانشگاهی، صنعتی، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور می‌توان به فرصت‌های علمی و فنی بالقوه فعالیت بخشید و هم‌افزایی خوبی در این حوزه دست یافت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر