logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۴۱۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

16 آذر نماد اصالت فعالیت‌های دانشجویی است

16-آذر-نماد-اصالت-فعالیت‌های-دانشجویی-است-
رئیس دانشگاه آزاد اسلامي استان زنجان با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید فضای مناسب برای فعالیت‌های دانشجویی فراهم کنند گفت : ۱۶ آذر نماد اصالت فعالیت‌های دانشجویی، مطالبه گری و آرمانخواهی جنبش دانشجویی است.

احمد نقیلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه دانشگاه، کانون اصلی پرورش فکری نسل جوان است گفت: دانشگاه به دلیل اینکه نسل جوان را درخود جای داده است و مهمترین محل تجمع دوران نسل جوانی است طبیعتا فضای آن متفاوت از سایر بخش‌های جامعه است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: اقتضای دوران جوانی پرسش‌های متنوع و متفاوت و مطالبه گری است و این فضا در دانشگاه به دلیل ماهیت آن فراهم می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامي استان زنجان اضافه کرد: دانشگاه‌ها باید فضای مناسب برای فعالیت‌های دانشجویی فراهم کنند و دانشجو بتواند الزامات زیست در جامعه بعد دانشگاه را بخوبی تجربه کند.

دکتر نقیلو گفت: اگر دانشجو بتواند در فضای دانشگاه مجموعه‌ای از آزمون و خطاها را تجربه کند بطور طبیعی در فضای خارج از دانشگاه دچار مشکلات و تنگناها نمی‌شود.

وی اظهارکرد: مطالبه‌گری در فضای شفاف جنبش دانشجویی می‌تواند بر تصمیم و اجرای نهادهای مختلف قدرت در جامعه اثرگذار باشد و به عنوان فیلتر نظارت بر عملکرد مسئولان در بخش‌های مختلف قلمداد شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامي استان زنجان عنوان کرذد: کنشگری در مسائل مختلف باید جزو فعالیت‌های اصلی دانشجویی در دانشگاه‌ها باشند.

نقیلو افزود: دانشجویان با حضور و مشارکت در مجموعه‌های تعریف شده دانشجویی براساس توانمندی‌ها و سلایق خود در راستای ارتقای فعالیت‌های و رسیدن به رشد و کمال در جهت اهداف جامعه فردی پویا و جدی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامي استان زنجان ابراز کرد: زمانی که علم، دانش همراه با ایمان در کنار هم قرار گیرند باعث رشد پلکان  تعالی در انسان می‌شود دانشجویان باید با بهره گیری از خلاقیت و ابتكار در مسیر سعادت جامعه گام برداشته و سرنوشت امت اسلامی را در مسیر تعالی به چالش کشد.

نقیلو افزود: مسئوليت پذيری مهمترين گام تغيير و رشد فردی است که از ارکان اصلی در اخلاق دانشجو محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری درباره دانشجو فرموده اند؛ دانشگاه باید بتواند یک جنبش نرم‌افزاری همه‌جانبه و عمیق در اختیار این کشور و این ملت بگذارد تا کسانی که اهل کار و تلاش هستند، با پیشنهادها و با قالبها و نوآوریهای علمی خودی بتوانند بنای حقیقی یک جامعه آباد و عادلانه مبتنی بر تفکّرات و ارزش‌های اسلامی را بالا ببرند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر