logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۴۱۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پلیس فتا استان زنجان خبر داد:

برگزاری چهارمین پویش سراسری مردمی کودکان سایبری در استان زنجان

برگزاری-چهارمین-پویش-سراسری-مردمی-کودکان-سایبری-در-استان-زنجان-
رئیس پلیس فتا استان زنجان با بیان اینکه استفاده از فضای مجازی بین افراد با سنین مختلف بیشتر شده است گفت: چهارمین پویش سراسری مردمی کودکان سایبری از ۱۸ تا ۲۴ آذرماه در استان زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» سید احمد موسوی روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران درباره چهارمین پویش کودکان سایبری بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه با توجه به موقعیت کاری خود بیشتر از فضای مجازی استفاده می‌کنند و نسبت به عدم آگاهی کودکان و برخی والدین از فضای مجازی آگاه هستند گفت: با گسترش بیماری کرونا مدیریت  کلاس‌های درس در فضای مجازی بیشتر شد این امر باعث شد کودکان در این فضای بی حد و مرز و بدون کنترل رها شوند.

بیشتر بخوانید
وی افزود: فضای مجازی محیطی برای نشر انواع و اقسام تولید محتوا مفید و مضر برای دانش آموزان است و والدین به این امر باید آگاه و حساس باشند و محیط فضای مجازی بر تربیت فرزندان تاثیر گذار است.
رئیس پلیس فتا استان زنجان ابراز کرد: برای آگاهی و آشنا شدن والدین از فضای مجازی چهارمین پویش سراسری مردمی کودکان سایبری از ۱۸ تا ۲۴ آذرماه در استان زنجان در قالب برنامه متعدد برگزار می‌شود.
موسوی افزود: داشتن سواد رسانه در کنترل بسیاری از ناهنجاری‌های اخلاقی و رفتاری در کودکان و نوجوانان تاثیر گذار است و فضای مجازی یک محیط غبارآلود برای کودکان و نوجوانان محسوب می‌شوند و استفاده درست از  این محیط برای کودکان توسط والدین و مدارس باید آموزش داده شود تا آسیب‌پذیری از فضای مجازی قابل کنترل باشد.
وی اضافه کرد: برای کنترل آسیب پذیری در کودکان نسبت به فضای مجازی باید از افرادی که در این حوزه فعالیت دارد کمک‌رسانی صورت گیرد و افزایش سطح اطلاعات و آگاهی از فضای مجازی بیشتر باشد تا بتوان کنترل بر رفتار کودکان صورت گیرد.
رئیس پلیس فتا استان زنجان عنوان کرد: نسل جدید دانش فنی بالاتری از فضای مجازی دارا هستند و این موضوع موجب ایجاد شکاف عمیق دیجیتالی فرزندان و والدین و حتی بین معلمان و دانش آموزان شده است.
موسوی تا‌کید کرد: هدف از برنامه‌ریزی نسبت به  پویش کودکان سایبری ایجاد حساسیت در والدین و معلمان نسبت به فضای مجازی در جامعه می‌باشد که این امر نیازمند اطلاع‌رسانی و بالابردن سطح آگاهی در اجتماع است.
وی ابراز کرد: آماری که در سال ۱۴۰۱ درباره استفاده کاربران از فضای مجازی منتشر شد بالغ بر ۳۴ میلیون گیمر در کشور فعالیت دارند که متاسفانه آمار تکان دهنده‌ای است.
رئیس پلیس فتا استان زنجان تاکید کرد:  باید در نظر داشت که ضریب نفوذ اینترنت در جامعه بالای ۹۰ درصد است و این داده‌ها از گسترش فضای مجازی در جامعه خبر می‌دهد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر