logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۴۱۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

صهیونیستها و آمریکا، بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند

صهیونیستها-و-آمریکا،-بزرگترین-ناقضان-حقوق-بشر-هستند
امام جمعه قیدار گفت:در حال حاضر هم کسانی دم از حقوق بشر می زنند که بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند  و جنایات صهیونیست‌ها و آمریکا در فلسطین، غزه، افغانستان، عراق، یمن، بحرین نشان از حقوق بشر آمریکائی است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از نسیم اشراق، حجت الاسلام علی موسوی  امام جمعه قیدر در خطبه‌های نماز جمعه گفت: غرب آسیا هماره مورد طمع مستکبران بوده و هست،خاورمیانه جدید، خواب جدیدی بود که آمریکایی‌ها در سال ۲۰۰۶ برای منطقه غرب آسیا دیدند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: اما خواب شیرینی که آمریکایی‌ها برای منطقه غرب آسیا دیده بودند، هیچگاه تحقق پیدا نکرد؛ طرح خاورمیانه آمریکایی در همان گام اول یک ضربه کاری از هسته های مقاومت دریافت کرد.

املم جمعه قیدار ادامه داد: زنده ترین نمونه برای شکست سیاست های آمریکایی در منطقه هم طوفان عظیمی است که از حدود دو ماه پیش توسط گروههای مقاومت در سرزمین های اشغالی به پا شده و شکست اطلاعاتی و نظامی سنگین برای رژیم صهیونیستی به همراه داشته است.

وی به تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام 19 آذر 1363اشاره کرد و گفت: فرهنگ؛ هويت و روح يك ملت‏ و بستر اصلي حركت عمومي كشور است و فرهنگ از هر مسئله ای حتی مسائل اقتصادي  مهمتر است .

امام جمعه قیدار ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مشكلات كشور را چيزى جز اصلاح فرهنگى نمى‏‌تواند علاج بكند‏ در سایه اصلاح فرهنگ جامعه همه مشکلات حل می‌شود.

وی اضافه کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در طراحی و هدایت علم و فرهنگ کشور رسالت سنگینی بر عهده دارد به طوری که به تعبیر مقام معظم رهبری اتاق فرمان فرهنگی کشور یا ستاد عالی فرهنگی و علمی کشور ، مرکز مهندسی فرهنگی کشور و قرارگاه مركزي فرهنگي كشور به حساب می‌آید.

امام جمعه قیدار افزود: بخش زیادی از کار شورای انقلاب فرهنگی، سیاستگذاری است اما بخشی دیگر که اهمیت آن کمتر از بخش اول نیست طراحی شیوه های اجرائی یک تصمیم در حوزه راهبردی است.

وی تصریح کرد: شورای انقلاب فرهنگی در رابطه با به كارگیرى نخبگان كشور در عرصه‌‏هاى مختلف‏ طرح و برنامه داشته باشد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: حوزه فرهنگ به عنوان زیرساخت اصلی سایرعرصه های اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی همیشه مظلوم واقع شده است و متاسفانه حتی در حوزه برنامه ریزی و مهم تر پژوهش های فرهنگی دچار ضعف هستیم.

وی افزود: یکی از مهمترین مسائل و مشکلات اصلی این حوزه، بیش از همه نبود یک متولی و مدیریت متمرکز و منسجم است پراکنده کاری، وجود انواع و اقسام سازمان ها و نهادهای فرهنگی موازی کار، بدون تعامل لازم با یکدیگر و بدون خروجی قابل توجه و نبود بودجه لازم از معضلات حوزه فرهنگ است.

امام جمعه قیدار خاطر نشان کرد: روز نوزدهم آذر روز جهانی حقوق بشر نامگذاری شده که از لحاظ نام گذاری خنده دار ترین و مضحک ترین روز سال است.

وی افزود: آمریکا و کشور‌های اروپایی که جرم‌ها و جنایت‌های بسیار بزرگی را در جنگ جهانی دوم به وجود آورده بودند  برای سرپوش گذاری بر روی آن‌ها روز 19 آذر را روز حقوق بشر نامگذاری کردند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: در حال حاضر هم کسانی دم از حقوق بشر می زنند که بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند  وجنایات صهیونیستها و آمریکا در فلسطین،غزه ،افغانستان، عراق، یمن، بحرین و ... نشان از حقوق بشر آمریکائی است.

وی افزود: موضوع حقوق بشر همواره ابزار و اهرم فشار كشورهاى غربى عليه جمهورى اسلامى ايران است و از بهانه هاى تحريم‌هاى ظالمانه آمريكا و كشورهاى غربى است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: در منطق حقوق بشر غربى اعدام قاتلين، نقض حقوق بشر است! ولى كشتار مردم مسلمان بی گناه با بمب هاى فسفرى و خوشه اى و شيميايى و.... عين دفاع از حقوق بشر است! در منطق حقوق بشر غربی، مظلوم اصلا بشر محسوب نمی‌شود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر