logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۷
[ شناسه خبر : ۳۴۱۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

دانشجو نماد پیشرو حرکت ضد استبدادی است

دانشجو-نماد-پیشرو-حرکت-ضد-استبدادی-است-
رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان با بیان اینکه روز دانشجو نماد خودباوری، زمان‌شناسی و هوشیاری تاریخی فرزندان ایران در دانشگاه است گفت: دانشجو نماد پیشرو حرکت ضد استبدادی و استکباری است.

رویا کرمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه شهادت دانشجویان عدالتخواه و آزادی طلب ایرانی در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ مدتی پس از کودتای ۲۸ مرداد به وقوع پیوسته است  گفت: در این روز دانشجویان برای مبارزه با استکبار وارد عرصه شدند و حرکت اعتراضی دانشجویان نسبت به گسترش سلطه استکبار جهانی در ایران و جنبشی تاریخی در مسیر استکبار‌ستیزی جوانان و دانشجویان این مرز و بوم افتخار بزرگی است.

بیشتر بخوانید
وی گفت: روز دانشجو نماد خودباوری، زمان‌شناسی و هوشیاری تاریخی فرزندان ایران در دانشگاه‌ها است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان عنوان کرد: باید در نظر داشت که چه علل و عواملی باعث شده است که ۱۶ آذرماه به عنوان روز دانشجو معرفی گردد.
کرمی گفت: در ۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲چند تن از دانشجویان با نثار جان خود در برابر استعمار و استکبار جهانی قیام کردند و در این راه به شهادت رسیدند.
وی اضافه کرد: باید در نظر داشت که دانشجویان انقلابی پیشروی حرکت ضد استبدادی و استکباری هستند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان افزود: امروزه انتظاری که از دانشجویان داریم   با توجه به شرایط امروزی در جامعه از قبیل نیازهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی قدم‌های محکم برداشته و در راه رسیدن به پیشرفت‌های روز افزون تلاش نمایند.
کرمی ابراز کرد: وظیفه دانشجو این است که با توجه به نیازهای موجود حرکت کند و روحیه مطالبه‌گری را در خود تقویت نماید.
کرمی عنوان کرد: دانشجو فردی بیدار در جامعه است که با توجه به روشنگری که در راه رسیدن به اهداف خود دارد عدالت خواه است.
وی گفت: دانشجو  باید سعی و تلاش خود را در زمینه آرمان خواهی چند برابر کند تا بتواند مطالبه‌گری خوبی باشد و باید اشاره داشت که دانشجو دارای رشادت و دلاوری‌های بی‌انتها در تمام عرصه‌ها است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان افزود: وظیفه اصلی دانشجو علاوه بر اینکه در خصوص نیازهای محسوس از قبیل هوشیار، استبدادستیز، استکبار ستیز، آزادیخواه و عدالت خواه با جدیت وارد میدان شود وظیفه مهمی دیگری بر دوش دارد که آن شفاف سازی مشکلات در جامعه است.
کرمی ابراز کرد: دانشجو با تدابیری که دارد نیازهای نامحسوس مردم را لحاظ کرده و مورد شفاف سازی قرار می‌دهد چرا که دانشجو فردی بیدار و با بصیرت است. 
وی گفت: تمام ویژگی‌های دانشجو در آموختن علم، ادب و اخلاق خلاصه شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر