logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۴۱۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

با ارائه اختیار به استان‌ها ناکارامدی‌ها کمتر و کشور ۳۰ درصد بهره‌ورتر می‌شود

با-ارائه-اختیار-به-استان‌ها-ناکارامدی‌ها-کمتر-و-کشور-۳۰-درصد-بهره‌ورتر-می‌شود
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه اگر داشبور استانی داشته باشیم می‌توانیم تورم را کنترل کنیم، گفت: اگر به استان‌ها اختیار داده شود مطمنا چرخ اقتصادی کشور بسیار بهتر از حال حاضر می‌چرخد و ناکارامدی‌ها کمتر شده و کشور ۳۰ درصد بهره‌ور‌تر می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محسن افشارچی امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد، اظهار داشت: رسیدن به اجماع در سیاست‌گذاری سخت است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: کنترل نقدینگی با تمام مشکلات موجود اما اتفاق افتاده است، اما همچنان سازوکارهای موجود در جمهوری اسلامی مبتنی بر اقتصاد گذشته و نفت است. 

استاندار زنجان بیان کرد: هنوز در دولت همان راه کارهای قبلی به کار گرفته می‌شود در صورتی که می‌توان راهکارها را تغییر داد.

افشارچی با اشاره به اینکه اعتبارات استانی ۱۵ درصد اعتبارات کشور است و این نشان می‌دهد ساختار کشور بخشی است، گفت:اعتمادی که باید به صورت متمرکز به استان‌ها می‌شد انا این اعتماد انجام نشده است و باید مدل فکرکردن خود را تغییر دهیم.

افشارچی با اشاره به اینکه در کلان سیاست گذاری اقتصادی اتفاقات خوبی رخ داده و انرژی زیادی برای حل مشکلات رخ داده است، افزود: برخی از سیاست‌گذاری‌های کلان، داده محور است و اگر مسئله خوب پیش رود اتفابات خوبی رخ خواهد داد.

وی افزود: در حوزه گندم ۱۷۰ هزار میلیارد تومان به کشاورزان امسال پرداخت شد و این مسئله خود زحمت زیادی برای کشور داشت. در استان زنجان نیز امسال ۷ هزار میلیارد تومان هزینه بابت گندم پرداخت شد. با این شرایط دولت دغدغه‌مند است و با وجود شرایط سخت اما حس خوبی در مردم ایجاد می‌کند.

افشارچی اذعان کرد: گاها اعتماد به استان کمتر است، در بودجه امسال از محل تبصره ۱۸ به کل استان‌ها ۳ هزار میلیارد تومان اختصاص داده شد که بخشی توزیع شد و این نشان می‌دهد که دوباره دید بخشی وجود دارد.

استاندار زنجان گفت: بنده بسیار به مولد سازی امیدوار بودم اما اختیار از ما گرفته شد. اما باید گفت قرار نیست ما چوب حراج به اموال دولتی بزنیم در صورتی که می‌توانیم چیزی را که داریم تبدیل به احسنت نماییم.

افشارچی با بیان اینکه سیاست‌هایی که در بالا گفته می‌شود و زمانی که بانک‌ها می‌رسد دیگر جوابگو نیست، گفت: گاها در تسهیلات فررنداوری، ازدواج صفی ایجاد می‌شود که باید به صورت خاص مورد بررسی قرار گیرد و چاره‌سازی گردد.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از سیستم‌های بزرگ کشوری داشبرد استانی ندارند ، گفت: در استان زنجان در حوزه مسکن مشکل داریم باید برای هر ثبت معامله مسکن اطلاعت ثبت شده را داشته باشیم.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه اگر داشبور استانی داشته باشیم می‌توانیم تورم را کنترل کنیم، اذعان کرد: اگر به استان‌ها اختیار دهید مطمین باشید چرخ اقتصادی کشور بسیار بهتر از حال حاضر می‌چرخد و ناکارامدی‌ها کمتر می‌شود و کشور ۳۰ درصد بهره ور تر می‌گردد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر