logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۶
[ شناسه خبر : ۳۴۱۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

افزایش کلاهبرداری‌ها از طریق لینک‌های آلوده

افزایش-کلاهبرداری‌ها-از-طریق-لینک‌های-آلوده-
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه عدم آگاهی افراد از لینک‌های آلوده موجب بروز مشکلات در بین آحاد مردم شده است گفت: کلاهبرداری‌ها از طریق لینک‌های آلوده افزایش پیدا کرده است.

سیداحمد موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: بیش از ۱۰ پرونده مروبط به لینک‌های آلوده و  اپلیکیشن‌های گوشی در حال جریان است که امروزه متاسفانه کلاهبرداری‌های شامل این موارد در جامعه بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: کلاهبرداری‌ها از طریق لینک‌های آلوده صورت می‌گیرد زمانی که این لینک‌ها در اختیار  پلیس فتا قرار گیرد این لینک‌ها فیلتر می‌شوند و از طریق شکایت‌هایی که صورت می‌گیرد توسط پلیس فتامورد پیگیری قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان عنوان کرد: همشهریان توجه داشته باشند از هر اپلکیشنی در گوشی استفاده نکنند که در صورت مشاهده پیام از افراد شناس و حتی ناشناس لینک‌های مربوطه را باز نکرده و به اشتراک نگذارند.

موسوی افزود: در واقع کلاهبرداران در این روش در صفحه ورود تلگرام، شماره فرد قربانی را وارد می‌کنند و بدین شیوه پیامکی از سرور تلگرام برای فرد مذکور ارسال می‌شود و در صورت فریب خوردن و ارسال کد برای درخواست کننده، بصورت کاملا مستقیم در هک شدن حساب کاربری خود نقش ایفا می‌کند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان تاکید کرد : به دلیل نصب بدافزار توسط کاربر در گوشی، امکان دسترسی به حساب کاربری فراهم می‌شود. این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که نصب نرم افزار از طریق لینک‌های دریافتی کار خطرناکی است و بایستی فقط از طریق نرم افزارهایی همچون کافه بازار یا گوگل پلی نسبت به نصب نرم افزار بر گوشی اقدام شود.

موسوی گفت: برقراری ارتباط تلفنی با مرکز فوریت‌‌های سایبری یکی از آسان‌ترین روش‌های برقراری ارتباط مردم با پلیس فتا است که پلیس فتا با شناسایی لینک‌های آلوده از دسترس قراردادن آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی از طریق شماره تماس 096380 و مراجعه به سایت پلیس فتا مشکلات مربوطه را با مرکز فوریت‌های سایبری، با کارشناسان پلیس ‌فتا ارتباط برخط برقرار نمایند و موارد مرتبط با کلاهبرداری‌های اینترنتی را گزارش کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر