logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۶
[ شناسه خبر : ۳۴۰۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه آزاد واحد هیدج:

دانشجویان باید مراقبت کنند دشمن از مطالبه به حق آنها سوءاستفاده نکند

دانشجویان-باید-مراقبت-کنند-دشمن-از-مطالبه-به-حق-آنها-سوءاستفاده-نکند-
رئیس دانشگاه آزاد واحد هیدج گفت: دانشجویان باید مراقبت کنند دشمن از مطالبه به حق آنها سوءاستفاده نکند، دشمن سعی دارد با القاء تفکر خود و با ناامید کردن جوان‌ها از آینده کشور جلوی پیشرفته این کشور رو بگیرد.

مهدی صفاییان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها گفت: روز دانشجو یادآور حماسه و رشادت دانشجویان عزیز در طی ۷۰ سال گذشته است که با شهادت سه تن از دانشجویان در سال ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران شروع و به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ منجر شد و پس از پیروزی انقلاب نیز این روز به پاسداشت این رشادت‌ها گرامی داشته می‌شود. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: اولین توصیه رهبر عزیز انقلاب به دانشجویان؛ پرهیز از انفعال و ناامیدی است، درست است که در کشور نابسامانی‌های مختلفی در حوزه‌های مختلف وجود دارد ولی آیا این نابسامانی‌ها قابل رفع نیست؟ دشمن سعی دارد با القاء تفکر خود و با ناامید کردن جوان‌ها از آینده کشور جلوی پیشرفته این کشور را بگیرد. 

صفاییان با تأکید بر اینکه شما دانشجویان عزیز به عنوان یک قشر روشنفکر نباید هیچ وقت ناامید شوید و امید خودتان را از دست بدهید، گفت: انفعال در برابر اتفاقاتی که در پیرامونمان رخ می‌دهد مشابه جنایتی که رژیم صهیونیستی در غزه رخ داده و در حال انجام است به هیچ‌وجه شایسته یک دانشجوی روشنفکر و مطالبه‌گر نیست.

رئیس دانشگاه آزاد هیدج با اشاره به توصیه دیگر از رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان جوان‌ها را به اندیشه‌ورزی توصیه کردند و فرمودند؛ در دانشگاه دو چیز لازم است علم و فکر، علم بدون فکر مشکل‌ساز است و علمی که بدون تفکر باشد راه غلط را طی می‌کند. توصیه بعدی مقام معظم رهبری توصیه به مطالبه‌گری است، ایشان بیان فرمودند؛ که طبیعت دانشجو مطالبه‌گری است، مطالبه‌گری کنید و از مسئولان بخواهید که کار جدی بکنند و دنبال کار نمایشی نباشد.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان باید مراقبت کنند دشمن از مطالبه به حق آنها سوء استفاده نکند. تشکیل انجمن‌های دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی از دیگر توصیه‌های ایشان به دانشجویان است.  

این مسئول تصریح کرد: دانشجویان هیچ‌وقت مشکلات خود را گردن اطرافیان جامعه و شرایط نیندازند، ما باید یاد بگیریم که در زندگی مسئولیت‌پذیر باشیم و برای رفع موانع و برطرف کردن مشکلات و رسیدن به اهداف خودمان تلاش و پشت کار داشته باشیم. ایمان داشته باشیم که با سعی و کوشش و توکل به خدا تمامی مشکلات قابل حل است. یاد بگیریم در تمامی مراحل زندگی عقل و خرد خودمان رو سرلوحه کار خود قرار دهیم تا خدای نکرده بعداً پشیمان نشویم. 

صفاییان با بیان اینکه دانشجویان در برهه بسیار مهم و تأثیرگذاری از زندگی خود قرار دارند، گفت: بدور از مسئولیت‌هایی که در آینده بر عهده شما قرار خواهد گرفت می‌توانید با کسب مهارت و علم اندوزی و استفاده از فرصت‌های پیش رو آینده خودتان را بسازید، هیچ وقت خودتان را دست کم نگیرید و آگاه باشید که جامعه با دستان شما و با تلاش و کوشش شما ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر