logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۴۰۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه علوی هیدج:

روز دانشجو، تداعی درایت و جانفشانی در برابر سیاست آلوده آمریکا است

روز-دانشجو،-تداعی-درایت-و-جانفشانی-در-برابر-سیاست-آلوده-آمریکا-است
مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه علوی هیدج گفت: روز دانشجو، تداعی سیاست و درایت و جانفشانی در برابر سیاست کثیف و آلوده آمریکا است.

حجت‌الاسلام موسی آقایاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: روز دانشجو، تداعی سیاست و درایت و جانفشانی در برابر سیاست کثیف و آلوده آمریکاست. در روز ۱۶ آذر ماه ۱۳۳۲ سه دانشجوی ایرانی به جهت اعلان غیرت و اظهار عرق ملی و اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا در دانشگاه تهران، کشته شدند. این روز، آغازی شد بر بیدار دلان و پاک‌سرشتان که مضمون آیه کریمه «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» را هر روز بیشتر از دیروز استارت بزنند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: دانشجو در قامت ایرانی اسلامی، پرکار، رشادت و دلیرمردی ، عدم باج‌دهی، اعتماد به نفس و توانمندی‌های خود و اعتقاد ویژه به ما می توانیم، است.

حجت‌الاسلام آقایاری تصریح کرد: دانشجو ایرانی قله‌های رشد و تعالی را فتح کرده و سرزمین‌های موات و ترک شده را به حاصلخیزی و آمد و شد، تبدیل می‌کند.

مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه علوی هیدج گفت: دانشجوی ایرانی بسبب همت و درایت خویش افق‌های اعتلای کشور را نگاه می‌کند. او به رشد فرهنگ به بلندای اسلام و معارف حقه شیعه اثنی عشری ، به رشد سیاست به درازنای تدبیر علوی و فاطمی می‌اندیشد. او تزکیه و تربیت شدن را علم‌آموزی مقدم می‌داند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره رسالت و وظایف دانشجویان گفت؛ «مسئولیت شما سنگین است، هم باید درس بخوانید، هم محیط سیاسی‌تان را بشناسید، هم روی محیط سیاسی اثر بگذارید و هم خودتان را از لحاظ فکری و روحی آماده کنید برای فردایی که بلاشک وزن این نظام متکی به معنویت یعنی نظام جمهوری اسلامی ـ در معادله‌های جهانی بین المللی، ده برابرِ امروز خواهد شد. مطمئن باشید که ما چنین روزی را در پیش داریم و شما جوان‌های امروز، آن روز را خواهید دید. علی‌القاعده آن روز ماها نیستیم، اما شماها هستید و خواهید دید آن روزی را که وزن، ثقل و اهمیت جمهوری اسلامی در معادله‌های جهانی ـ چه از لحاظ سیاسی، چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ بیان افکار سازنده ـ ده برابرِ امروز است. باید خودتان را ان شاءالله برای آن روز آماده کنید.

این پژوهشگر با اشاره به اینکه دانشجوی امروز، متعادل در فکر و اندیشه و با استقامت در مسیر الهی است، گفت: این قشر با اقتدا به ولی جامعه، با سیاست و تدبیر خاص، با کسب علم و دانش دنبال ارتقاء جامعه خویش است.

حجت‌الاسلام آقایاری خاطرنشان کرد: دانشجوی امروز تن به ذلت نداده و با پشتیبانی از نظام اسلامی در جهت تحقق‌بخشی به آرمان‌های الهی و انقلابی، جهاد علمی و فرهنگی را با تمام قوا پیش می‌برد. این قشر ارجمند و بابصیرت در تمام مناسبت‌های سیاسی و اجتماعی و مذهبی نظیر انتخابات و راهپیمایی‌ها و مراسمات اعیاد و شهادت‌های امامان معصوم علیهم السلام به جهت خنثی‌سازی نقشه‌های شوم دشمنان و حیله‌های خناسان و امیدآفرینی به ناامیدها، حاضر هستند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر