logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۹
[ شناسه خبر : ۳۴۰۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
میزگرد؛

مطالبه‌گری از خصوصیات بارز یک دانشجو است

مطالبه‌گری-از-خصوصیات-بارز-یک-دانشجو-است
روز دانشجو نماد بیداری، استکبارستیزی، استقلال طلبی و عینیت بخشیدن به آرمان‌های فرهنگی و آزادی خواهی ملت ایران در مسیر تعالی و رشد تاریخی خود بوده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» روز دانشجو، روز مبارزه با استعمار و استکبار و روز تأکید بر نقش دانشجویان در راه کسب علم و دانش، درکنار تقویت ایمان و بصیرت سیاسی است. روز دانشجو فرصتی برای یادآوری نقش و جایگاه دانشجویان در گام دوم انقلاب اسلامی و اهمیت حضور متعهدانه و آگاهانه دانشجویان در مسیر پیشرفت مادی و معنوی کشور است.

بیشتر بخوانید

حماسه‌ شانزده آذر که نماد ملّی مبارزه دانشجویان مسلمان با استکبار جهانی و رژیم منحوس ستم‌شاهی است، تا قیام قیامت در سولوحه‌ی تاریخ مبارزات حق‌طلبانه‌ی جنبش دانشجویان متدین و آزادی‌خواه خواهد درخشید و درفش با صلابت ظلم‌ستیزی که به خون شهیدان مظلوم دانشجو مزین است، همچنان بر قلّه‌ی رفیع مقاومت و پایداری در اهتزاز خواهد بود.

از وظایف دانشجوی انقلابی این است که نسبت به همه مسائل و مشکلات جامعه آگاه باشد و روشنگری جامعه را جزو وظیفه خود بداند و در این میان با بصیرت لازم، مسئولان  و جامعه را در گذر از طوفان های سهمگین که از سوی دشمنان داخلی و خارجی به نظام جمهوری اسلامی وارد می شود، یاری کند.

در این راستا با پرداختن به روز دانشجو از دانشجویان دانشگاه زنجان و آزاد د این میزگرد دعوت به عمل آمده است که مشروح آن بدین شرح است.

ندا مقدمی اذعان کرد: در سال ۵۷ که انقلاب اسلامی به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی به وقوع پیوست گفت: یکی از اهداف بارز امام(ره) قطع پای سلطه‌ای آمریکا و انگلیس و سایر کشور های دیگر از ایران کبیر بود که به حول قوه‌الهی و پیشبرد آگاهانه‌ی امام، ایران از زیر سلطه‌ی کشورها بیرون آمده و برای خود یک دولت و حکومت مستقل بدون وابستگی به کشور بیگانه، تشکیل داد.

وی با بیان اینکه استکبار زمانی به وجود می‌آید که ملتی خود را برتر از ملت دیگر دیده و به خود اجازه سلطه و دخالت در امور حکومتی، دولتی و حتی زندگانی افراد دهد گفت:  در جوامع سکولار، استکبار صورت می‌گیرد زمانی که در وحله‌ی اول واژه‌ی استکبار به گوشمان می‌خورد، نام کشور آمریکا در ذهنمان تداعی می‌شود که از قضا این کشور از بزرگترین مستکبرین جهان به شمار می‌آید.

سردبیر نشریه بی تعارف دانشگاه زنجان  با اشاره به امکان ندارد نامی از سلطه‌ برده شود و نام آمریکا در میان نباشد و این حس خودبرتری به طور واضح در رژیم صهیونیسم نیز مشاهده می‌شود.

مقدمی با بیان اینکه استکبار و تحت سلطه کشورهای غربی بودن به کشورمان ایران اجازه‌ی رشد و پیشرفت را نمی‌داد و وابستگی به غرب آشکار و شدید بود گفت: اما به وضوح می‌توانیم پیشرفت‌هایمان را از انقلاب اسلامی به بعد در کشور مشاهده کنیم و به داشتن آن فاخر باشیم.

وی با بیان اینکه آری! هدف کشور سلطه‌گر این است که کشور مستعمره را با اهداف خودش هم‌مسیر کند و مانع استقلال و پیشرفت آن شود در عین حال از منابع  ارزشمند آن کشور استفاده کند گفت: این انقلاب اسلامی بود که مستکبرین را از کشور ایران به بیرون انداختند.

 

اسلام خواهی یکی از شاخصه‌های اصلی دولت‌های استکبار ستیز است

زهرا قره باغی با بیان اینکه دولت استکبارستیز دولتی که در تمام امور انسان‌ها دخالت دارد و دخالت در تمام امور را برای  خود آزاد می‌داند گفت: نقطه مقابل دولت مستکبر دولت استکبار ستیز است.

وی با بیان اینکه  بنا به گفته مقام معظم رهبری؛ ملت ما زیر بار حرف زور،  ناحق، زیر بار مداخله جویی و قدرت استکبارگر نمی‌رود گفت: کشورهای مستکبر دخالت در امور جوامع مختلف را مسلط بوده و برای از هم پاشیدن اتحاد و ایجاد نفاق در جامعه تمام سعی و تلاش خود را به کار می‌برد.

معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد زنجان اذعان کرد:  ملت ما از همان ابتدای انقلاب بر هیچ کشوری اجازه دخالت در امور را نداده است و به عنوان یک کشور مسلط در منطقه معرفی می‌شود.

قره باغی با بیان اینکه اسلام خواهی یکی از شاخصه‌های اصلی دولت‌های استکبار ستیز است که برای حفظ استقلال کشور مردم باید روحیه استکبتارستیز داشته باشند تا بتوانند در عرصه‌های مختلف موفق باشند اظهار کرد: به عنوان یک دانشجو باید گفت که فرد دانشجو یکی از مهمترین و تاثیرگزارترین افرادی است که می‌تواند روحیه مطالبه‌گری و استکبار ستیزی داشته باشد تا خواسته‌های مردم در قالب مطالبه گری در این عرصه محقق شود.

وی با اشاره به اینکه یک دانشجو باید دارای روحیه آرمان خواهی و مطالبه گری باشد و آن را در خود پرورش داده و بتواند در این عرصه حرفی برای گفتن داشته باشد گفت:آرمان خواهی نقش دانشجو نیز یکی از انتظارات مقام معظم رهبری است و باید به آن پرداخته شود.

مطالبه‌گری از ویژگی‌ و اقدامات مهم یک دانشجو است

محسن باقری با بیان اینکه با نزدیک شدن به سالروز گرامیداشت روز دانشجو نقش مبارزه و مقابله با استکبار اهمیت ویژه دارد گفت: فلسفه آزادی بیان از دانشگاه‌ها شروع می‌شود زمانی که دستور تشکیل بسیج دانشجویی و بسیج طلاب  توسط امام راحل صادر شد در واقع تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی بود که  بر روی ثروت عظیم دانشجو در مملکت سرمایه گذاری صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه  یکی از ویژگی‌های مهم دانشجو مطالبه‌گری است که با پرداختن به مشکلات و ارائه راهکار مناسب مقدور است و مطالبه گری نوعی آزادی بیان محسوب می‌شود اظهار کرد: زمانی که مشکلی در سطح کشور و یا دانشگاه پیش آید نقش دانشجو در حل مشکلات موجود موثر است دانشجو با پرداختن به مشکلات موجود سعی دارد افق‌های جدیدی برای رشد، شکوفایی و پیشرفت در جامعه ایجاد نماید.

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان اذعان کرد: استکبار به معنی تمایل برای تصرف و دخالت در امور دیگران است اموری که دخالت در آن باعث تغییرات منفی در برخی جوامع می‌شود .

باقری با بیان اینکه  زمانی که یک کشور قدرتمند باشد اجازه دخالت به هیچ ابر قدرتی در امور کشور و کشور داری نمی‌دهد و این اقتدار یک ملت را نشان می‌دهد گفت: باید توجه داشت که کلمه استکبار از کبر و  غرور حاصل می‌شود کبرو غروری که پوچ و بی معنا است و انسان زمانی که دچار غرور شود نه تنها خود بلکه دیگران را نیز نادیده می‌گیرد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر