logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۴۰۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سردبیر نشریه بی تعارف دانشگاه زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

مطالبه‌گری از خصوصیات بارز یک دانشجو است

مطالبه‌گری-از-خصوصیات-بارز-یک-دانشجو-است-
سردبیر نشریه بی تعارف دانشگاه زنجان با بیان اینکه استکبار در کشوری زمانی رخ می‌دهد که ملتی خود را برتر از ملت دیگر ببیند گفت: مطالبهگری از خصوصیات بارز یک دانشجو است.

ندا مقدمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»  با بیان اینکه سال ۵۷ که انقلاب اسلامی به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی به وقوع پیوست گفت: یکی از اهداف بارز امام(ره) قطع پای سلطه‌ای آمریکا و انگلیس و سایر کشور های دیگر از ایران کبیر بود که به حول قوه‌الهی و پیشبرد آگاهانه‌ی امام، ایران از زیر سلطه‌ی کشورها بیرون آمده و برای خود یک دولت و حکومت مستقل بدون وابستگی به کشور بیگانه، تشکیل داد.

بیشتر بخوانید

وی گفت: استکبار زمانی به وجود می‌آید که ملتی خود را برتر از ملت دیگر دیده و به خود اجازه سلطه و دخالت در امور حکومتی، دولتی و حتی زندگانی افراد دهد.

سردبیر نشریه بی تعارف دانشگاه زنجان عنوان کرد: در جوامع سکولار، استکبار صورت می‌گیرد زمانی که در وحله‌ی اول واژه‌ی استکبار به گوشمان می‌خورد، نام کشور آمریکا در ذهنمان تداعی می‌شود که از قضا این کشور از بزرگترین مستکبرین جهان به شمار می‌آید.
مقدمی افزود: امکان ندارد نامی از سلطه‌ برده شود و نام آمریکا در میان نباشد و این حس خودبرتری به طور واضح در رژیم صهیونیسم قابل مشاهده است.
سردبیر نشریه بی تعارف دانشگاه زنجان افزود: استکبار و تحت سلطه کشورهای غربی بودن به کشورمان ایران اجازه‌ی رشد و پیشرفت را نمی‌داد و وابستگی به غرب آشکار و شدید بود.
مقدمی گفت: اما به وضوح می‌توانیم پیشرفت‌هایمان را از انقلاب اسلامی به بعد در کشور مشاهده کنیم و به داشتن آن فاخر باشیم.
سردبیر نشریه بی تعارف دانشگاه زنجان ابراز کرد: آری! هدف کشور سلطه‌گر این است که کشور مستعمره را با اهداف خودش هم‌مسیر کند و مانع استقلال و پیشرفت آن شود در عین حال از منابع  ارزشمند آن کشور استفاده کند.
مقدمی افزود: این انقلاب اسلامی بود که مستکبرین را از کشور ایران به بیرون انداختند.
وی عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی یک عزت نفس و اعتماد به نفس به مردم ایران تزریق کرد و آن را بی نیاز از کشورهای غربی تربیت نمود.
سردبیر نشریه بی تعارف دانشگاه زنجان تاکید کرد: لازمه مستقل شدن یک کشور داشتن اعتماد به نفس و ملتی آگاه و با تدبیر است و دانشجو دارای روحیه‌ی مطالبه‌گر است که این حق دانشجو است که مطالبه کند و راهکار های لازم را در جهت به وقوع پیوستن اهداف خود ارائه دهد.
مقدمی ابراز کرد: باید به مطالبه دانشجو پاسخی کارآمد داد و دانشجو جز اقشار با سواد جامعه است و در محل کنشگر و سیاسی(دانشگاه) قرار دارد.
وی گفت: دانشجو سعی دارد که مشکلات دانشگاه یا کشور را از نگاهی درست و علمی به مسئولین بازگو نماید و در مقابل مسئولین نیز باید پاسخگو به این مطالبه‌ها از طرف دانشجويان باشد.
سردبیر نشریه بی تعارف دانشگاه زنجان عنوان کرد: خواهشی که ما داریم این است که مسئولین در میدان باشند و گوش شنوا نسبت به انتقادات و پیشنهادات دانشجویان و سایر افراد جامعه داشته باشند.
مقدمی ابراز کرد: زمانی که دانشجو که مطالبه می‌کند یعنی دغدغه‌مند است که روحیه‌ی جوان و سرزنده او باعث می‌شود به دنبال حل مشکلات مربوطه باشد.
سردبیر نشریه بی تعارف دانشگاه زنجان گفت: اگر مسئولین راه حلی برای مشکلات ندارند چه بهتر که از خود دانشجویان طالب راه حل باشند که مطمئن باشید در این زمینه دانشجویان استقبال خواهخند نمود. 
سردبیر نشریه بی تعارف دانشگاه زنجان گفت: به قول رئیس جمهوری اسلامی ایران؛  که در دیدار با دانشجویان در روز دانشجو امسال دانشگاه می‌تواند برای حل مشکلات کشور موثر عمل کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر