logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۴۰۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

مطالبه‌گری از ویژگی‌ و اقدامات مهم یک دانشجو است

مطالبه‌گری-از-ویژگی‌-و-اقدامات-مهم-یک-دانشجو-است
مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان با بیان اینکه مبارزه با استکبار از جمله اقدامات مهم در زمینه‌ی مقابله با دشمن است گفت: مطالبه‌گری از ویژگی‌ و اقدامات مهم یک دانشجو است.

محسن باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه با نزدیک شدن به سالروز گرامیداشت روز دانشجو نقش مبارزه و مقابله با استکبار اهمیت ویژه دارد گفت: فلسفه آزادی بیان از دانشگاه‌ها شروع می‌شود زمانی که دستور تشکیل بسیج دانشجویی و بسیج طلاب  توسط امام راحل صادر شد در واقع تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی بود که  بر روی ثروت عظیم دانشجو در مملکت سرمایه گذاری صورت گرفت.

بیشتر بخوانید
وی گفت: یکی از ویژگی‌های مهم دانشجو مطالبه‌گری است که با پرداختن به مشکلات و ارائه راهکار مناسب مقدور است و مطالبه گری نوعی آزادی بیان محسوب می‌شود.
مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان عنوان کرد: زمانی که مشکلی در سطح کشور و یا دانشگاه پیش آید نقش دانشجو در حل مشکلات موجود موثر است دانشجو با پرداختن به مشکلات موجود سعی دارد افق‌های جدیدی برای رشد، شکوفایی و پیشرفت در جامعه ایجاد نماید.
باقری افزود: استکبار به معنی تمایل برای تصرف و دخالت در امور دیگران است اموری که دخالت در آن باعث تغییرات منفی در برخی جوامع می‌شود .
وی ابراز کرد: زمانی که یک کشور قدرتمند باشد اجازه دخالت به هیچ ابر قدرتی در امور کشور و کشور داری نمی‌دهد و این اقتدار یک ملت را نشان می‌دهد.
مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان تصریح کرد: باید توجه داشت که کلمه استکبار از کبر و  غرور حاصل می‌شود کبرو غروری که پوچ و بی معنا است و انسان زمانی که دچار غرور شود نه تنها خود بلکه دیگران را نیز نادیده می‌گیرد.
باقری افزود: این لطف خداوند بود که انقلاب اسلامی ایران الگویی برای پیشرفت در برابر سایر کشورها شد انقلابی که برگرفته از خون هزاران شهید است. کشوری که با راهنمایی رهبر کبیر انقلاب پایه ریزی شد و در برابر استکبار مبارزه کرد و پیروز میدان شد.
 وی گفت: در درجه اول واژه استکبار ستیزی در واقع مبارزه با استکبار است که در  مبارزه با ظلم، ستم و عدالت خواهی خلاصه می‌شود که زندگی یک ملت آزاده که زیر بار حقارت، تحقیر ظلم و ستم کشور های غربی نمی‌رود کشوری که ملت آن دست در دست هم برای پیشرفت تلاش می‌نمایند و با تکیه بر ایمان و به کارگیری افراد لایق در جامعه به پیشرفت‌های قابل توجهی دست می‌یابند.
مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان عنوان کرد:  طبق فرمایشات مقام معظم رهبری؛ استکبار یک تعبیر قرآنی است و در قرآن کلمه‌ی استکبار به‌کار رفته است؛ آدم مستکبر، دولت مستکبر، گروه مستکبر، یعنی آن‌کسانی و آن دولتی که قصد دخالت در امور انسان‌ها و ملّت‌های دیگر را دارد، در همه‌ی کارهای آن‌ها مداخله می‌کند برای حفظ منافع خود؛ خود را آزاد می‌داند، حقّ تحمیل بر ملّت‌ها را برای خود قائل است، حقّ دخالت در امور کشورها را برای خود قائل است، پاسخگو هم به هیچ‌کس نیست؛ این معنای مستکبر است.
باقری ابراز کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان فرمودند؛ اسلام‌خواهی، استکبارستیزی، حفظ استقلال کشور، کرامت بخشی به انسان، دفاع از مظلوم و پیشرفت و اعتلای همه‌جانبه ایران از اهداف اصلی انقلاب است و این خط مستقیم، پس از ۳۲ سال همچنان بدون زاویه ادامه دارد و این حقیقت پرطراوت، معنای واقعی ثبات و استقرار انقلاب است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر