logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۴۰۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم خبر داد:

آغاز کاشت محصول سیب‌زمینی در شهرستان طارم

آغاز-کاشت-محصول-سیب‌زمینی-در-شهرستان-طارم
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: عملیات کاشت محصول سیب زمینی، در شهرستان طارم آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ حدود ۱۶۰۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت این محصول اختصاص یابد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» منوچهر یارمحمدی اظهار داشت: عملیات کاشت محصول سیب زمینی، در شهرستان طارم آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ حدود ۱۶۰۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت این محصول اختصاص یابد و از این سطح، حدود ۳۷۴۰۰ تن محصول سیب زمینی برداشت شود.

بیشتر بخوانید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم بیان کرد: تعداد ۱۵۰۰ نفر بهره‌بردار شهرستان به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می‌نمایند.

وی اذعان کرد: همه ساله کاشت این محصول از نیمه دوم آذر ماه شروع شده و تا اواسط بهمن ماه ادامه می‌یابد و همچنین برداشت سیب زمینی در این شهرستان از اوایل خرداد تا اوایل تیر صورت می‌گیرد. 

تصریح کرد: عمده ارقام مورد کشت در این شهرستان شامل اگریا، کایزر، میلوا، جیلی است.

یارمحمدی گفت: از جمله اقدامات انجام گرفته توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص این محصول، تامین نهاده‌های مورد نیاز، برگزاری برنامه‌های آموزشی گروهی و انفرادی، بازدید‌های کارشناسی و ارائه توصیه‌های فنی و همچنین تلاش در جهت تنظیم بازار فروش است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر