logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۶
[ شناسه خبر : ۳۴۰۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده زنجان و طارم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با موج‌رسا:

برخورد با فساد توسط دولت در سطح کلان ریشه‌یابی می‌شود

برخورد-با-فساد-توسط-دولت-در-سطح-کلان-ریشه‌یابی-می‌شود-
نماینده زنجان و طارم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبارزه با فساد در جامعه امری مهم و ضروری است گفت: برخورد با فساد در سطح کلان ریشه‌یابی می‌شود.

حجت الاسلام مهدی باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه اگر فسادی در جامعه وجود داشته باشد  ابعاد فساد باید سنجیده شود گفت: در قوانین حاضر تمام تلاش بر این است که بحث فساد به صورت ریشه‌ای از جامعه بر چیده شود.

بیشتر بخوانید

حجت الاسلام باقری ابراز کرد: لازم به گفتن است که نقش استان زنجان در مسائل کلان کشور به صورت عمده نیست  که در سطح کشور با فساد برخورد داشته باشیم.

وی گفت: برای برخورد با فساد در سطح کلان باید ریشه یابی صورت گیرد و قطعا در موضوعاتی که دارای ابعاد بین المللی  است مسائل مورد بررسی، تجزیه و تحلیل واقع شود.
نماینده زنجان و طارم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی مشکلات و معضل‌ها در جامعه وجود دارد که در حال پیگیری است و وجود این مسئله در استان زنجان یا یک شهر و منطقه طبیعی است و توسط دستگاهای نظارتی مورد پیگیری قرار می‌گیرند.
حجت الاسلام باقری ابراز کرد: اگر فسادی در جامعه وجود داشته باشد اقدامات ضدفساد باید فعالیت داشته باشد و این اقدامات باید به گونه‌ای در جامعه مشخص شود.
وی گفت: نهادهای نظارتی نیاز به این دارند که در آرامش و دور از هر هیاهویی پیگیری‌های لازم را جهت مبارزه با فساد انجام دهند.
نماینده زنجان و طارم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای اعمال ضد فساد در جامعه باید به این مهم توجه داشت که سرمایه نظام جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۲ نسبت به دهه ۶۰ بیشتر و وسیع تر شده است.
حجت الاسلام باقری افزود: هر چه میزان، قدرت و  سرمایه کشور در زمینه‌های مختلف بیشتر شود افراد سود جو بیشتر به آن  توجه دارند و حفظ این سرمایه‌های نیاز به سیاست‌ها و نگاه‌های فساد ستیزانه دارد.
وی گفت: برای مبارزه با فساد باید برخوردهایی صورت گیرد و طبیعتا با وجود امکانات موجود در کشور مفسدین بر این باور هستند که فساد خود را به صورت پنهان انجام دهند و دستگاهای نظارتی دقیق تر و با توان بالاتر باید در این زمینه ورود کنند.
نماینده زنجان و طارم مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هر چه قدر در حوزه کشوری بخواهیم هزینه کنیم در واقع سرمایه گذاری انجام شده است و برای کنترل سرمایه‌های کلان کشور باید نگاه نظارتی صورت گیرد.
 حجت الاسلام باقری افزود: چنانچه مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم انقلاب فصلی را به صورت خاص برای بحث توسعه عدالت و فساد ستیزی آورده است که هر جا ثروت انباشته شود طبیعتا مفسدین در آنجا دقیق تر فعالیت و حضور دارد.
وی گفت: زمانی که یک کشور ثروت، قدرت و سرمایه دارد نباید انتظار داشت که دیگران نسبت به آن اقدامی انجام ندهند.
نماینده زنجان و طارم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید نسبت به این امور دقت لازم داشت  که با حرف‌های روشنفکرانه می‌توان راهی ایجاد کرد که فساد وجود نداشته باشد؛ کاملا خطا است.
حجت الاسلام باقری عنوان کرد: باید پیشگیری از فساد در جامعه وجود داشته باشد و در صورتی که فساد در جامعه وجود داشته باشد باید با آن به صورت جد مقابله کرد.
وی گفت: اگر موردی از فساد در جامعه باشد باید اطلاع رسانی شود تا مردم از آن آگاه شوند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر