logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۶
[ شناسه خبر : ۳۴۰۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر:

موضوع آسیب‌های اجتماعی دغدغه مدارس و خانواده‌های ابهری است

موضوع-آسیب‌های-اجتماعی-دغدغه-مدارس-و-خانواده‌های-ابهری-است
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: موضوع آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان و راه‌های مقابله با آن‌ها از مهم‌ترین دغدغه‌هایی آموزش و پرورش شهرستان و خانواده‌های ابهری است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» مجید مرادی  امروز در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ابهر، ضمن تشکر از حضور مسئولین در این جلسه به بیان دستور جلسه با موضوع تشریح برنامه‌های فراگیر پرورشی با الویت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و بررسی علت عدم اجرای ماده ۱۸ در خصوص انبوه‌سازی ساختمان در منطقه پرداخت و گفت: آسیب‌های اجتماعی اعم از ترک تحصیل، فرار از مدرسه  اعتیاد، اضطراب، پرخاشگری به معنای مجموعه‌ای از آثار منفی مرتبط با یک عمل غیرقانونی یا نابه‌هنجار است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: تشخیص این که آیا یک رفتار یا عمل، عامل آسیب اجتماعی محسوب می‌شود یا خیر، یک امر تخصصی است و نباید به هر شخصی که رفتاری غیرمعمول دارد برچسب آسیب‌دیده زد.

مرادی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان و راه‌های مقابله با آن‌ها از مهم‌ترین دغدغه‌های آموزش و پرورش است، گفت: افزایش رفتارهای مرتبط با آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان در جامعه در میان کودکان و نوجوانان، نیاز به اقدامات تخصصی مقابله و پیشگیری در مدارس را افزایش داده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر ناآگاهی و رهاشدگی دانش‌آموزان را علت مهم گرفتاری در دام آسیب‌های اجتماعی  دانست و افزود: فاکتورهای اجتماعی، عاطفی و رفتاری همگی بر میزان استرس دانش‌آموزان مؤثر هستند و در وقوع آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان تأثیر بسزایی دارند و بهتر است والدین که خود درگیر مقابله با انواع آسیب‌های اجتماعی هستند در راستای شناخت و رویارویی با آن‎‌ها قدم بردارند و یاری‌گر آموزش و پرورش باشند.

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر