logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۲۸۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌‎های اجتماعی آموزش و پرورش استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

55 درصد مدارس استان زنجان در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند

55-درصد-مدارس-استان-زنجان-در-معرض-آسیب‌های-اجتماعی-هستند-
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 55 درصد مدارس استان زنجان در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند.

عباس غیاثی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه برنامه یاری گران زندگی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور و استان زنجان انجام می‌شود تا رصد و غربالگری در دانش آموزان دارای رفتارهای پر خطر شناسایی گردد گفت: 55 درصد مدارس استان زنجان تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در ارتباط با رفتارهای ناهنجار بین دانش آموزان آموزش سطح دوم پیشگیری انجام می‌شود که آموزش فوق در واقع برای دانش آموزانی هستند که خارج از مدارس درگیر یک سری ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شوند که دانش آموز با این ناهنجاری وارد مدرسه شده و دانش آموزان دیگر را درگیر می‌کنند.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد: مدیران مدارس در طول سال تحصیلی از آموزش‌های لازم برخوردار می‌شوند تا در برخورد با دانش آموزان دارای آگاهی لازم باشند.

غیاثی افزود: تمام اقدامات دانش آموزان در مدرسه رصد و غربالگری می‌شود و رفتارهای پر خطر در دانش آموزان شناسایی و طبق آیین نامه ابلاغی با دانش آموز متخلف در مدارس برخورد می‌شود.

وی ابراز کرد: اگر دانش آموزی دچار ناهنجاری باشد شورای مدارس تیمی تشکیل می‌دهد تا به مشکل مربوطه رسیدگی کند.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد: قالب تصمیمات اعمال شده در مدارس در حوزه عدم مصرف قلیان، سیگار، چاقو کشی، به همراه داشتن موبایل و حمل چاقو در مدارس است که موارد ذکر شده در مدارس دارای ممنوعیت بوده و با متخلفین این موارد برخورد می‌‎شود.

غیاثی گفت: همه مدارس باید داری قانون باشد و ایجاد نظم از جمله راه‌های پیشگیری از بروز ناهنجاری در دانش آموزان است.

وی افزود: هر رفتار نا به‌هنجار از دانش آموز در سامانه "مای مدیو" مدارس ثبت می‌شود.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: مای مدیو سایت جدیدی است که امکان دسترسی به خدمات گوناگون را به صورت آنلاین برای فرهنگیان، دانش آموزان و والدین آن‌ها فراهم می‌سازد.

غیاثی ابراز کرد: در سال‌های اخیر بسیاری از سازمان‌های کشور به سوی ارائه خدمات آنلاین حرکت کرده و سامانه‌های مختلفی در این زمینه راه اندازی نموده‌اند.

وی گفت: هدف از اقدامات در مدارس ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر در بین دانش آموزان است.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر