logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۴۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

جشنواره آش ایرانی با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی افتتاح می شود/ورود قطار گردشگری هر روز با ظرفیت 320 نفر به زنجان

جشنواره-آش-ایرانی-با-حضور-رئیس-سازمان-میراث-فرهنگی-افتتاح-می-شود-ورود-قطار-گردشگری-هر-روز-با-ظرفیت-320-نفر-به-زنجان-

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: جشنواره آش ایرانی با حضور 31 استان و با حضور مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی در زنجان برگزار می شود و برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده است.

به گزارش موج رسا; یحیی رحمتی در نشست خبری دوازدهمین جشنواره آش ایرانی، اظهار داشت: آنجایی می توانیم از گردشگری صحبت کنیم که زنجان از معبر به مقصد گردشگری تغییر کند.

وی با بیان اینکه شاید این تصور مشکل بود که زنجان به عنوان مقصد گردشگری تعریف شود، ادامه داد:در حال حاضر مشکل میزان توقف گردشگر در شهر زنجان است که باید برنامه ریزی های لازم برای آن صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه در همه کشورها گردشگری برای توزیع عادلانه ثروت به کار می رود، افزود: هر منطقه ای که گردشگر فرست باشد مازاد در آمد خانواده ها خارج شده و در شهرهای مقصد خرج می شود.

رحمتی گفت: باید تعادل و توازن ورودی و خروجی گردشگر را در استان داشته باشیم تا اقتصاد رونق یابد.

وی با بیان اینکه روزانه نزدیک 9 هزار خودرو ورودی به پارکینگ جشنواره آش ایرانی در سال گذشته داشتیم، گفت: نزدیک دو برابر این میزان خارج از محدوده پارکینگ،خودروهای خود را پارک می کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت:در سال گذشته 27 درصد خودروهایی که وارد پارکینگ جشنواره می شدند دارای شماره خارجی بودند.

رحمتی با بیان اینکه 150 تور برای گردشگری در ایام آش ایرانی برای سفر به زنجان تعریف شده بود،افزود:تورهای گردشگری سال گذشته استقبال خوبی از این جشنواره داشتند.

وی افزود:بالاترین میزان فروش صنایع دستی در نمایشگاه صنایع دستی زنجان نسبت به نمایشگاه ملی در کشور در سال گذشته ثبت شد که این موفقیت ها موجب شد تا امسال برنامه ریزی های بیشتری را داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خاطرنشان کرد: نمایشگاه سنگ های زینتی و جواهرات و نمایشگاه صنایع دستی با حضور 31 استان کشور و منطقه آزاد قشم در قالب این جشنواره در زنجان دایر می شود.

رحمتی با اشاره به حضور سیاه چادرها در ایام برگزاری جشنواره آش ایرانی، گفت: 38 غرفه آش در این جشنواره راه اندازی می شود که مجموعه دیگری به فضای خیابان آش اضافه شده است.

وی ادامه داد:از بین 170 گروه که از استان زنجان درخواست شرکت در مسابقه جشنواره آش داشتند، در نهایت 25 گروه انتخاب و در جشنواره آش ایرانی شرکت می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از برگزاری ورک شاپ صنایع دستی در ایام برگزاری جشنواره خبر داد و گفت: کارگاه آموزشی بازار یابی و فروش صنایع دستی نیز در قالب این جشنواره برگزار می شود.

رحمتی بیان داشت: 20 غرفه برای ارائه سنگ های قیمتی و 120 غرفه برای صنایع دستی استان ها در ایام جشنواره تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به افزایش 11 درصدی میزان مشارکت استان ها در این جشنواره، ادامه داد: هفت سیاه چادر در این ایام نسبت به پوشش ها و زندگی و موسیقی عشایری برنامه اجرا می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: داوری جشنواره روز 11 و 12 شهریور ماه با حضور داوران بین المللی انجام می شود.

رحمتی از ورود قطار گردشگری هر روز برای حضور در جشنواره آش ایرانی از تهران به مقصد با ظرفیت 320 نفر خبر داد و گفت: امتیازات ویژه ای برای این گردشگران در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه میزان در آمد موزه ها از 32 میلیون تومان به 620 میلیون تومان رسیده است، افزود: میزان اشکال مراکز اقامتی استان زنجان نیز از 31 درصد در سال 94 به 62 درصد رسیده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر