logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۴۰۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

تولید ۹۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در استان زنجان

تولید-۹۰۰-هزار-قطعه-ماهی-زینتی-در-استان-زنجان
مدیرکل شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به این‌که میزان تولید ماهیان زینتی در استان به طور تقریبی ۹۰۰ هزار قطعه است، گفت: در حال حاضر فقط ۱۰ واحد پرورش ماهیان زینتی در استان در حال فعالیت هستند.

منصور حقی‌راد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به این‌که از چندین سال گذشته علاقه‌مندان به پرورش ماهیان زینتی در استان زیاد شده است، اظهار داشت: عده‌ای این شغل را به صورت خانوادگی انجام می‌دهند و به عبارتی این شغل جزو مشاغل خانگی است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در راستای پرورش ماهیان زینتی قریب به ۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته بود، گفت: ۶ میلیارد تومان دیگر نیز از محل تبصره ۱۸ به تازگی اختصاص یافته است.

مدیرکل شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به این‌که تخم ماهیان زینتی بیش‌تر توسط پرورش‌دهنده و تکثیر داخلی انجام می‌گیرد، گفت: گاهاً تخم ماهیان زینتی وارداتی بوده و از کشور‌های آسیای جنوب شرقی وارد می‌شود.

وی با اشاره به این‌که میزان تولید ماهیان زینتی در استان به طور تقریبی ۹۰۰ هزار قطعه است، تصریح کرد: در حال حاضر فقط ۱۰ واحد پرورش ماهیان زینتی در استان در حال فعالیت هستند.

حقی‌راد با بیان اینکه امسال یک واحد پرورش ماهی زینتی اقدام به گسترش کار خود کرد، گفت: ماهی تولیدی می‌تواند به استان‌های دیگر صادر شود اما تا حال حاضر از استان به سایر کشور‌های دیگر صادرات انجام نشده است.

وی اذعان کرد: استان مطابق با برنامه‌ریزی پیش رفته است اما به دلیل اینکه تبلیغات مناسبی در این خصوص انجام نشده تقاضا برای ورود به این صنعت همچنان پایین است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر