logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۴۰۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
اما و اگر‌های ادامه‌دار مجلس‌نشینان؛

ماراتن نمایندگی مجلس به پایان رسید؛ کارت پایان خدمت نماینده به رؤیت نرسید!

ماراتن-نمایندگی-مجلس-به-پایان-رسید؛-کارت-پایان-خدمت-نماینده-به-رؤیت-نرسید!
مدتی است علت نداشتن کارت پایان خدمت برخی نمایندگان مجلس، تبدیل به سوالی در ذهن مردم شده و انتظار دارند سازمان متولی در این زمینه روشنگری و شفاف‌سازی نماید.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» هر چه زمان می‌گذرد تب و تاب برای انتخاباتی پر شور در جامعه بیشتر می‌شود. دوستان و اقوامی که خبر از کاندیداتوری آشنایی را دارند سعی می‌کنند خیلی زیرکانه تبلیغ شان کنند، برخی‌ها هم که کاسه داغ تر از آش شده‌اند و علنی و رسمی در پی تبلیغ یک کاندید و تخریب دیگری هستند. 

بیشتر بخوانید

حتی کاندیدهایی که تا چند وقت پیش در کانال و صفحه اینستاگرام و فضای مجازی آنچنان فعالیت نداشتند وارد این فضا شده‌اند و گاها برای اینکه بتوانند خود را به منصه ظهور برسانند سعی می‌کنند از نمایند‌ه‌های کنونی و کاند‌یدهای آینده به هر نحوی که هست نقطه ضعفی بیابند و دقیقا از همان نقطه ضعف برای ایجاد دید منفی در جامعه نسبت به فرد مورد نظر استفاده کنند؛ گاها حتی این ترفند‌ها می‌گیرد و شگرد‌ها نتیجه مثبتی دارد. 

عده‌ای از کاندیدها نیز خود را به خواب خوش بی‌خیالی زده‌اند و موج دریای انتخابات به هر سو که حرکتشان دهد حرکت می‌کنند و شاید این موضوع را نیز در ذهن می‌پروانند که ائتلاف کنند و از دور رقابت به نفع کاندیدی دیگر کنار بکشند.

گروهی از کاندیدها نیز ساتور به دست در فضای مجازی ایستاده‌اند و هرآنچه که از آن‌ها انتقاد می‌شود را چنان نسخه می‌پیچند و پاسخ دندان شکن می‌دهند که انگار نه انگار که واقعا چیزی بوده و هست و مطالبه‌گری شده و باید به مطالبات پاسخ شفاف دهند!

تمام این‌ گفته نماینگر این است که مردم عادی، آدم‌های خاص، کاندید‌ها، همه و همه برای انتخاباتی پر شور در حال آماده شدن هستند و صد البته یکی از وظایف رسانه‌ها نیز ایجاد فضایی پر شور‌تر و ترغیب مردم برای حضور در میدان برای انتخاباتی سالم و انتخابی اصلح است.

با این حال کاندید‌ها باید دارای شرایطی باشند که بتوانند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند تا مراحل بعد کاندیداتوری برایشان انجام شود.  

طبق قانون موجود که در سال ۹۸ نیز بروی اغلب سایت‌های معتبر بارگذاری شده بود یک کاندید باید دارای 

 شرایط عمومی

1. اعتقاد به اسلام؛

2. التزام عملی به اسلام؛

3. التزام عملی به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛

4. ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل ولایت مطلقه فقیه؛

5. تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران؛

6. سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت شنوایی و گویایی؛

7. داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی برای آقایان؛

8. عدم محجوریت؛

9. عدم محکومیت قطعی به جرائم اقتصادی 

10- عدم محکومیت کیفری مؤثر و محرومیت از حقوق اجتماعی؛

11- عدم وابستگی به گروه‌های غیر قانونی؛

12- عدم مؤثر بودن در تحکیم رژیم گذشته و وابسته نبودن به آن؛

13- عدم اعتیاد و استعمال مواد مخدر و روانگردان؛

باشد.

با این شرایط اگر به بند ۷ دقت شود داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی برای آقایان جز شرایط عمومی برای کاندیداتوری است.

با این وجود نمایندگان مجلس از این قائده مستثنا نیستند و باید کارت پایان خدمت داشته باشند اما گویا ورق برگشته است و آنچه که رسانه‌ای شده و در فضای مجازی نیز سر و صدا به پا کرده احتمالا قانون برای احدی صدق نکرده است، این نماینده خوش اقبال یک دوره نمایندگی را بدون داشتن کارت پایان خدمت پشت سر گذاشته است! و اتفاقا کاندید انتخابات برای دوره پیشرو نیز هست!

بعد از اینکه یکی از کاندیدها؛ نبود کارت پایان خدمت یکی از نمایندگان را رسانه‌ای کرد و در پاسخ تصویری از کارت پایان خدمت منتشر شد که اتفاقا جای شک و شبهه‌ها را بیشتر کرد!

اما سوالاتی در اذهان عمومی شکل گرفته که می‌طلبد مسئولان ذیربط، پاسخ قانع کننده‌ای را ارائه دهند:

اگر نماینده کارت پایان خدمت نداشته!؟ چگونه توانسته‌ در ۴ سال گذشته به مجلس راه یابند و نماینده مردم باشند؟

آیا بدون داشتن کارت پایان خدمت می‌توان مراحل نظارت را سپری کرد؟ 

بهتر نیست سازمان متولی در این زمینه روشنگری نماید!؟

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر