logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۴۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو کمیسیون بهداشت و در مان مجلس:

۴۰ درصد از پزشکان عمومی کشور به شغلهای غیرپزشکی مشغولند

۴۰-درصد-از-پزشکان-عمومی-کشور-به-شغلهای-غیرپزشکی-مشغولند

عضو کمیسیون بهداشت و در مان مجلس گقت: ۴۰ درصد از پزشکان عمومی به شغلهای غیرپزشکی مشغولند که این پسندیده جامعه پزشکی نیست.

به گزارش موج رسا; سید مرتضی خاتمی امروز در مراسم روز پزشک با اشار ه به اهمیت رشته پزشکی اظهار کرد: به فرموده پیامبر گرامی اسلام جوامع از وجود سه مولفه «فقیه و دانشمند پارسا»، «پزشک حاذق» و «حاکم و فرمانروای کارآمد» بی‌بهره نخواهد ماند یعنی ایشان سه مولفه مهم را برای اداره جامعه لازم دانستند.

وی افزود: امام علی(ع) نیز می‌فرماید که ما چهار چیز داریم که کم آنها نیز زیاد است، که آنها دشمنی، آتش، بیماری و فقر هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در فقرزدایی باید توان و سرعت خود را افزایش دهیم، ابراز کرد: ما در برابر کاهش بیماری نیز باید تلاش مضاعفی کنیم.

وی بیان کرد: گاهی ما می‌شنویم که می‌گویند ما در بخش سلامت هزینه‌های زیادی کردیم اما باید گفت که اجرای طرح تحول سلامت بار برزمین مانده‌ بود و ما باید شرایط را نسبت به گذشته ارزیابی کنیم.

خاتمی با بیان اینکه باید ضریب اشغال تخت‌ها را در چند سال قبل به یادآورد، خاطرنشان کرد: این شرایط به دلایل عدیده‌ای اتفاق افتاده بود به طوری که در بحث دارو، تهیه ملزومات بیمارستانی مشکلاتی وجود داشت و زیرمیزی‌ها به شهرستانها نیز رسیده بود.

وی با اشاره به طرح تحول سلامت و با بیان اینکه هرچیزی را به بهای خود می‌دهند و به بهانه حاصل نمی‌شود، گفت: ما عدم  توازن در پرداخت‌ها را هنوز هم داریم که در چند دهه این موضوع وجود داشته است.

نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس با بیان اینکه ۴۰ هزار نفر از جامعه ۸۵ هزار نفری پزشکان کشور پزشکان عمومی هستند، اظهار کرد:۴۰ درصد از پزشکان عمومی به شغلهای غیرپزشکی مشغولند که این پسندیده جامعه پزشکی نیست.

وی با اعلام اینکه از طریق مجلس تلاش می‌شود تا سهم واقعی سلامت از GDP دریافت شود، گفت: مردم نسبت به ۳۰ سال گذشته بهتر و سالم‌تر زندگی می‌کنند  اما نباید به این قانع شد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر