logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۶
[ شناسه خبر : ۳۴۰۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل گمرک استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

پذیرش ضمانت نامه‌های بانکی توسط گمرک زنجان

پذیرش-ضمانت-نامه‌های-بانکی-توسط-گمرک-زنجان-
مدیرکل گمرک استان زنجان با بیان اینکه واردات موقت به استان حدود 200 هزار تن به ارزش حدود 56 میلیون دلار است گفت: پذیرش ضمانت نامه‌های بانکی توسط گمرک زنجان انجام می‌شود.

زین العابدین گنج‌خانلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه  واردات موقت که توسط اداره گمرک استان زنجان در هشت ماه سال به ثبت رسیده است حدود 200 هزار تن به ارزش حدود 56 میلیون دلار است گفت:این میزان نسبت به سال گذشته از نظر ارزش 2 درصد کاهش و از نظر وزن 6 درصد افزایش دارد.

بیشتر بخوانید

وی ابراز کرد: واردات قطعی به استان 385 میلیون دلار به وزن بیش از 157 هزار تن که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش 19 درصد و از نظر وزن 10 درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: واردات کل به استان زنجان بیش از 441 میلیون دلار به وزن بیش از 356 هزار تن که 16 درصد از لحاظ ارزش و 8 درصد از لحاظ وزن افزایش دارد.

گنج خانلو عنوان کرد: صادرات هشت ماه از طریق گمرک استان زنجان حدود  166 هزار تن کالا به ارزش حدود 284 میلیون دلار است که ارزش حدود 29 درصد و از نظر وزن 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی ابراز کرد: 5 کشور عمده مقصد صادرات از استان زنجان به ترکیه، عراق، روسیه، امارات و پاکستان ثبت شده است.

مدیرکل گمرک استان زنجان تاکید کرد: 5 کشور عمده مبدأ واردات از استان زنجان ترکیه، امارات، سوئیس، آلمان و چین است که بیشترین افزایش صادرات به لحاظ ارزش مربوط به انواع فیلم  PP، مفتول مسی، ترانسفورماتور بوده و بیشترین کاهش صادرات به لحاظ ارزش مربوط به کاغذ فلوتینگ، شمش روی و شمش سرب گزارش شده است.

گنج خانلو تاکید کرد: گمرک استان زنجان در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و مساعدت در ترخیص مواد اولیه مورد نیاز، تسهیلات ترخیص درصدی را ارائه نموده و برای کمک در تامین نقدینگی بجای واریز نقدی حقوق ورودی، ضمانت نامه‌های بانکی را پذیرش می‌کند.

وی اضافه کرد: گمرک استان در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و مساعدت در ترخیص مواد اولیه مورد نیاز، تسهیلات ترخیص درصدی را ارائه نموده و برای کمک در تامین نقدینگی بجای واریز نقدی حقوق ورودی، ضمانت نامه‌های بانکی را پذیرش می‌کند.

 مدیرکل گمرک استان زنجان گفت:همچنین به اتاق بازرگانی و سایر نهادهای مرتبط با فعالان تجاری و اقتصادی استان اعلام شده تا برای بهره مندی از تسهیلات در نظر گرفته شده برای فعالان برگزیده اقتصادی، اطلاع رسانی شود تا متقاضیان، فرآیند مربوطه را طی نمایند.

گنج خانلو ابراز کرد: این امر موجب افزایش تعداد شرکت‌های برگزیده استان شده و می‌توانند از حداکثر تسهیلات گمرکی پیش بینی شده برخوردار شوند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر