logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۳۹۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ایجرود:

جنبش دانشجویی کشور ریشه در شعارهای مرگ بر آمریکا دارد

جنبش-دانشجویی-کشور-ریشه-در-شعارهای-مرگ-بر-آمریکا-دارد
امام جمعه ایجرود با بیان اینکه دانشجویان موتور تفکر جامعه هستند، گفت: جنبش دانشجویی کشور ریشه در شعار‌های مرگ بر آمریکا و هیهات من الذله، یعنی پیروزی خون بر شمشیر دارد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»حجت‌الاسلام محمد زرینه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایجرود ضمن دعوت از خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و سفارش به انجام واجبات و ترک محرمات، گفت: در آیه ۱۷۴ سوره نساء، خداوند متعال همه بشریت را مورد خطاب قرار داد و فرمود که برای نجات و هدایت همه انسان‌ها، برهان فرستاده است. برهان همان وجود مبارک پیامبران و معجزات آنهاست. قرآن کریم نیز نور مبین و شکافنده است، یعنی همان نوری که ظلمات را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید

خطیب جمعه ایجرود با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله سیدحسن مدرس و روز مجلس گفت: مرحوم مدرس، عالمی وارسته و ستاره فروزان هدایت در یک مقطع ظلمانی دوره ستم‌شاهی بود، هیچ ترسی از شاه نداشت، آزادمرد و سرشار از صداقت و صلابت بود و سیاست و دیانت را جدا از هم نمی‌دانست.

حجت‌الاسلام زرینه با اشاره به برگزاری انتخابات امسال و شرایط انتخاب اصلح افزود: اگر بیست نماینده در مجلس مثل شهید مدرس بودند و مدرس‌گونه به قانون‌گذاری می‌پرداختند، وضعیت کشور و مجلس چه می‌شد؟ باید مراقب وعده‌های دروغین و فریبکارانه افراد باشیم، باید به نامزدهای متدین، کارآمد و شجاع اعتماد کنیم.

امام جمعه ایجرود با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی گفت: حرکت میرزا کوچک خان صددرصد ایرانی و اسلامی بود، او آزادی و استقلال ایران را در تشکیل انقلاب و نظام جمهوری اسلامی می‌دانست.

امام جمعه ایجرود با گرامیداشت و تبریک روز دانشجو گفت: شهید بهشتی فرمودند که دانشجو موذن جامعه است، دانشجو نباید در خواب بماند. دانشجویان موتور تفکر جامعه هستند. جنبش دانشجویی کشور ریشه در شعار‌های مرگ بر آمریکا و هیهات من الذله، یعنی پیروزی خون بر شمشیر دارد. دانشجویان باید مراقب باشند که دشمنان، آنان را از مسیر اصلی‌شان که عدالت‌خواهی، مبارزه با فساد و اشرافی‌گری، مطالبه‌گری از مسئولان، مقابله با گرایش‌های انحرافی است، دور نسازند. مسئولان نیز در رابطه با دانشجویان وظایف مهمی دارند که از جمله آنها، مسئله اشتغال و ازدواج دانشجویان و جوانان است.

وی با تبریک روز جهانی معلولان و تشکر از زحمات و خدمات تلاش‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان به‌ویژه کارکنان زحمت‌کش سازمان بهزیستی کشور گفت: همه دستگاه‌ها باید پای کار بیایند تا با کمک هم به کاهش آلام و دردهای معلولان عزیز کمک کنند.

خطیب جمعه ایجرود با اشاره به بیانات راهگشای مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان دریا دل گفت: بدون شک حادثه تاریخ‌ساز طوفان الاقصی، با بهانه اسرائیل و با مقصود اصلی آمریکا بود تا ان‌شاءالله جدول ننگین، پوچ و دروغین استکبار جهانی را محو و نابود کند.

وی با اشاره به گوشه‌گیری و انزوای اسرائیل غاصب در جهان گفت: ان‌شاءالله خیلی زود این رژیم وحشی و جعلی به سزای اعمال جنایت‌کارانه خود برسد و حق و حقوق مردم مظلوم فلسطین در تمام دنیا به رسمیت شناخته شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر