logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۳۹۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

دانشجویان سرمایه‌های بزرگ آینده مملکت هستند

دانشجویان-سرمایه‌های-بزرگ-آینده-مملکت-هستند
امام جمعه زنجان گفت: بالاترین سرمایه‌ هر کشور نیروی انسانی عالم آن کشور است و دانشجویان سرمایه‌های بزرگ آینده مملکت هستند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس، اظهار داشت: روز ۱۰ آذر ماه در تقویم کشورمان به نام روز مجلس نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید
 وی افزود: حضرت امام فرمودند؛ افرادی همچون مدرس را برای مجلس انتخاب نمایید.
 
امام جمعه زنجان با بیان اینکه سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه در کشور وجود دارد، گفت: حضرت آقا فرمودند مجلس باید به نحوی باشد که بتواند در مقابل زورگویی‌ها، مرعوب کردن‌های رژیم‌های سلطه‌گر بایستد. 
 
وی اذعان کرد: امام راحل همواره نام ایت‌الله مدرس را بر زبان داشتند و به عنوان معیار بیان می‌نمودند اما ویژگی بارز آیت‌الله مدرس این بود که هیچ عامل تهدید، تطمیع، فریبگری در او اثر نمی‌کرد.
 
آیت‌الله خاتمی خاطر‌نشان کرد: قانونگذاران باید مومن، متدین، شجاع، کاربلد، دلسوز باشد.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه قانون اساسی کشور ما جامع و کامل و برگرفته از اسلام و قانون الهی است، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند؛ یکی از ویژگی‌های امام راحل انجام امور با عقلانیت کامل در کنار عدالت است.
 
امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به روز جهانی معلولان یادآور شد: برخی افراد مادرزادی معلول شده‌اند و یا در حوادث و یا در جبهه دچار جانبازی و معلولیت شده‌اند که سند افتخار برای کشور هستند.
 
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه گاها معلولیت‌ها ناتوانی ذهنی و جسمی هستند بیان کرد: در قبال این افراد علاوه بر حکومت مردم نیز مسئول هستند.
 
وی با اشاره به اینکه مسئول اصلی کمک به معلولان بهزیستی است گفت: وظایفی برای بهزیستی تعیین شده اما نباید مردم نیز از مسئولیت خود در قبال افراد معلول سربا زدند هرچند در کشور ما و در استان ما خیرین بسیاری در این راه پیش قدم هستند.
 
امام جمعه زنجان با اشاره به روز ۱۶ آذر و روز دانشجو گفت: بالاترین سرمایه‌ هر کشور نیروی انسانی عالم آن کشور است و دانشجویان سرمایه‌های بزرگ آینده مملکت هستند و رجال سیاسی، اقتصادی، نظامی در میدان هستند و در حال خدمات رسانی اند‌‌.
 
وی بیان کرد: علم بدون پاکی، تقوا، مسئولیت آثار مخرب دارد.
 
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه بارها اعلام شده آمریکا دشمن اصلی کشور ما است و دائما مشکلات و مسائلی را برای کشور ایجاد می‌کنند، گفت: دشمن در زمانی که نتوانست جنگ نظامی را با موفقیت به پیش ببرد وارد جنگ شناختی و ترکیبی شده است.
 
وی گفت: اولین هدف دشمن از بین بردن ایمان مردم و در مرحله بعدی از بین بردن امید در مردم جامعه است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر