logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۵
[ شناسه خبر : ۳۳۹۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدرس حوزه علمیه الزهرا (س) زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

حضرت زهرا (س) نمونه یک انسان کامل و الگوی بشریت است

حضرت-زهرا-(س)-نمونه-یک-انسان-کامل-و-الگوی-بشریت-است-
مدرس حوزه علمیه الزهرا (س) زنجان با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) از جمله شخصیت‌های مهم دردین مبین اسلام به لحاظ حسنات اخلاقی محسوب می‌شود گفت:حضرت زهرا (س) نمونه یک انسان کامل و الگوی بشریت است.

خدیجه حسنلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه زمانی که هدف اصلی خلقت وجود نازنین حضرت فاطمه (س) معرفی شده است قطعا دارای ویژگی‌های باعظمت است که وی را در دیده‌ها و اذهان و قلب‌ها جلوه دیگری می‌بخشد گفت: ویژگی‌هایی که باعث می‌شود تا ایشان به عنوان سیده بانوان عالم ملقب داده شود موارد ذیل  می‌باشد که زهد و ساده زیستی از آن جمله است

بیشتر بخوانید

وقتـی روح به كمالات نظر داشته باشـد و قـرب الهی هـدف اصلـی انسان به شمار آيد، ماديات بـی اعتبار می‌شـود.

وی افزود: زاهد سرای تاريك طبيعت را حقيرتر از آن می‌داند كه بـدان دل بندد که ايـن سخـن بدان معنا نيست كه زن مسلمان در عصر حاضر چادر وصله دار بپـوشد یا با آسایاب دستی گندم آرد کند.

زيرا هر زمان مقتضيات خاص خـود را دارد. آنچه مهم است دل نبستـن به مظاهر دنياست مورد دوم که میتوان به آن اشاره داشت هدایت گرز اما نه با زبان است.

مدرس حوزه علمیه الزهرا (س) زنجان عنوان کرد: در روايات مـی‌خـوانيـم که با كسانی رفت و آمد داشته باشيد كه چهره آن‌ها شما را به ياد خدا بيندازد؛ افرادی هستند که چنان خـدا را در تمام زوايای زندگـی حاضر و ناظر ديده‌اند كه جلـوه خدايی و رنگ و بـوی الهی يافته‌اند.

حسنلو ابراز کرد: زهـرای اطهر(س) چنـان نـورانـی بـود كه نه تنها در گفتـار و رفتـار چهره ملكـوتی داشتند بلکه ديگران را به سمت خدا سـوق مـی‌دادند؛ بلكه حتـی چادر ایشان  نيز مـوجب اسلام آوردن كافران می‌شـد و مورد سوم که می‌توان از آن نام برد  آن مسئوليت پذيری اجتماعی ایشان است.

وی گفت: از گذشته تا به حال برخی با فهم نا صحيح از کلام و سنت و سيره رسول خدا(ص) و برخی ديگر با برداشت اشتباه از از سنت و سيره اهل بيت(ع) نه تنها به کمال سعادت نرسيده‌اند بلکه موجب قضاوت ناصحيح پيروان ديگر اديان و مذاهب در خصوص اسلام و تشيع شده‌اند.

مدرس حوزه علمیه الزهرا (س) زنجان عنوان کرد: در اين ميان دانستن رفتار، کردار، کلام و به عبارت ديگر شناخت سبک زندگی اهل بيت(ع) نه تنها خود طعم سعادت مادی و معنوی را چشيد بلکه تصويری روشن و واقعی از اسلام و تشيع ارائه نمود.

حسنلو افزود:  حضرت فاطمه زهرا(س) با وجود پيمودن مراتب والای زهد، تقوا، تعبد، اخلاص، تواضع و تمامی فضايل فردی و عرفانی از مسئوليت‌های اجتماعی خويش نيز غافل نبود.

وی گفت: پدران، مادران و جامعه می تواند مهمترين نقش را در تربيت، معرفت، بصيرت و باورهای افراد داشته باشد تا انسان‌ها با اين اندوخته دروني راه کمال و سعادت دينی و دنيوی را انتخاب نمايند.

مدرس حوزه علمیه الزهرا (س) زنجان عنوان کرد: همان طور که پيش از اين نيز گفته شد. هر چه پدران ما از امام علی(ع) و مادران ما از فاطمه(س) الگو گيری نمايند، فرزندان ما نيز شباهت بيشتري به فرزندان ايشان خواهند داشت.

حسنلو افزود: وجود انسان‌های بزرگی چون سيد مرتضي، سيد رضي، مقدس اردبيلي  همگی شاهدی بر اين گفته خواهند بود.

مدرس حوزه علمیه الزهرا (س) زنجان تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) در دوران کوتاه زندگی مشترک خود با امام علی(ع) با اهتمام به تمام مسئوليت‌های خود نسبت به همسر، فرزندان و خانواده نه تنها زمينه ساز تربيت و کمال فرزندانی خود بلکه همسر گرانمايه خود نيز بود.

 حسنلو عنوان کرد: قناعت، صبر، استقامت، سخت کوشی، عطوفت، مهربانی، ايثار، بخشش، مسئوليت پذيری، وفاداری را می‌توان در جای جای زندگی حضرت فاطمه(س) مشاهده نمود.

وی ابراز کرد: قلب سوره انسان مربوط به حضرت زهرا (س) و حضرت اميرالمومنين (ع) است. يعني اينكه حضرت زهرا و اميرالمومنين می توانستند گرسنه بمونند اما نمی توانستند گرسنه ببينند.

مدرس حوزه علمیه الزهرا (س) زنجان افزود: هنگامی که حضرت زهرا (س) شب‌ها به عبادت می‌ایستاد فرشتگان و ساکنان ملکوت به تماشای او صف می‌کشیدند و او در همان حال نه فقط برای خود بلکه برای همگان آرزوی خیر و سعادت می‌کرد.

حسنلو ابراز کرد: موضوع دیگر مخفی بودن قبر آن حضرت دومین مجهول است که خود پرچم برافراشته مظلومیت حضرت زهرا (س) است که این موضوع بنا به وصیت و درخواستش از حضرت علی (ع) بود که  شبانه و مخفیانه به خاک سپرده شود و این راز سر بر مهر تا ظهور آخرین حجت خدا حضرت مهدی (عج) همواره مکثوم و پوشیده خواهد ماند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر