logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۵
[ شناسه خبر : ۳۳۸۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

حضرت زهرا (س)؛ بنیانگذار جهاد تبیین در دفاع از ولایتمداری است

حضرت-زهرا-(س)؛-بنیانگذار-جهاد-تبیین-در-دفاع-از-ولایتمداری-است-
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان با بیان اینکه بعد از پیامبر (ص) نظام اسلامی و ولایت اهل بیت(ع) به خطر افتاد، حضرت زهرا(س) تنها چهره‌ای بودند که با تمام قدرت به میدان آمدند گفت: حضرت زهرا(س)؛ بنیانگذار جهاد تبیین در دفاع از ولایتمداری است.

حجت الاسلام تقی محدر در گفتگو پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با خبرنگار با بیان اینکه همه انبیا مجاهد بودند و امر حق و توحید را تبیین می‌کردند و مهم‌ترین مبلغ پیامبر گرامی اسلام (ص) بودند و حکم آمد که رسول اگر ولایت امیرالمومنین (ع) را تبلیغ و بیان نکنی ولایت و رسالت تو تمام نشده است لذا همه انبیا در جهاد تبیین فعال بودند درواقع جهاد تبیین رسالت انبیاست که برای ما باقی مانده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: قیمت انسان‌ها به اندازه هر آنچه که از خداوند می‌خواهند برشمرده می‌شود و تمام وجود حضرت زهرا (س) مملواز عشق به خداوند بود که طبق روایتی،  جبرئیل بر پیامبر نازل شد و گفت خداوند متعال فرمودند؛ هر آنچه دخترت فاطمه زهرا (س) از من بخواهد برآورده خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) به فاطمه زهرا (س) رو کردند و فرمودند؛ هر آنچه خواهی خداوند متعال برآورده خواهد کرد این بانوی بزرگوار فرمودند؛ من هیچ چیز از خداوند رحمان و رحیم نمی‌خواهم فقط خداوند توجه خود را بنده خویش زیاد گرداند.

حجت الاسلام محدر ابراز کرد: در اینجا در واقع به عظمت زهرا (س) می‌توان پی برد که چرا تمام خوبی‌ها در ایشان جمع شده است و کسی که وجود خود را مملو از حسنات الهی نماید و خدایی شود همانا خداوندی که مظهر خوبی‌ها است زمانی که در درون قلب شخصی رخنه کند خداوند او را نزد همه عزیز می‌گرداند و حضرت زهرا (س) دارای همچین ویژگی بودند.

وی گفت: حضرت زهرا (س) منشا تمام خوبی‌ها و زیبایی‌های اخلاقی عالم است  ایشان نمونه و هویت واقعی یک زن کامل در جامعه اسلامی است  با توجه به افراط و تفریطی که در جوامع مختلف نسبت به زن اعمال شده است و در برخی جوامع غربی نگاه به زن یک نگاه تحقیر آمیز است و زن را مخصوصا در مکاتب غربی به ویژه یونان باستان، ارسطو،  افلاطون و عصر رونسانس و بسیاری از فیلسوفان غربی نگاه درجه دوم به زن دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان عنوان کرد: حضرت زهرا (س) در عمر پر برکتشان چهره و هویت واقعی یک زن مسلمان را به نمایش گذاشتند و در حقیقت با عملکرد خود و با توجه به ویژگی زنانه مانند حجاب، عفاف، حیا، عطوفت و مهربانی در وجود ایشان به اوج خود رسیده بود.

حجت الاسلام محدر افزود: در عین اینکه ایشان مادری مهربان برای فرزندان و همسری نمونه برای حضرت امیرالمومنین بودند و نقشی که فاطمه زهرا (س) در جامعه ایفا نمودند مانند نقش پیامبر اکرم (ص) بود.

اگر ایشان فاقد حسنات بودند مطمئنا چیزی به نام جامعه اسلامی باقی نمی‌ماند و در گذر زمان از تاریخ محو می‌گشت.

وی گفت: رفتار و منش حضرت زهرا (س) پیام بسیار مهم برای بانوان است که درراه الگو گیری  از این بانوی بزرگوار در زندگی هویت واقعی خود را بشناسند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان تاکید کرد: بعد از پیامبر (ص) نظام اسلامی و ولایت اهل بیت(ع) به خطر افتاد، حضرت زهرا (س) تنها چهره‌ای بودند که با تمام قدرت، انگیزه و هدف به میدان آمدند و از ولایت اسلامی و ولایت اهل بیت (ع) دفاع کردند. حضرت زهرا (س)؛ بنیانگذار جهاد تبیین در دفاع  از ولایتمداری است.

حجت الاسلام محدر افزود: مقام معظم رهبری درباره الگو سوم زن مسلمان معرفی کرده است در واقع برگرفته از زندگی حضرت فاطمه (س) است.

وی گفت: در عین اینکه مادر و همسری مهربان است و نقش تربیتی خود را به بهترین وجه در منزل ایفا کرده است در اجتماع نیز در فرصت‌های مناسب سیاسی و اجتماعی ورود کرده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان  عنوان کرد: 50 روز بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) تهاجم بر منزل امیرالمومنین (ع) صورت گرفت چون دشمن به مقام حضرت زهرا (س) پی برده بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان تاکید کرد: ایشان بعد ازمرگ پیامبر اکرم (ص) ساکت ننشسته و 40 شب با فرزندان خود امام حسن (ع) و امام حسین (ع) منزل انصار رفتند و حدیث غدیر خم را یادآور شدند.

حجت الاسلام محدر ابراز کرد: زمانی که سران ظلم دیدند دختر پیامبر در حال انقلاب است و نسبت به آگاهی مردم تلاش می‌کند بگونه‌ای که زنان مدینه به شوهران خود اعتراض کردند که چرا حضرت علی (ع) را تنها گذاشته‌اند .

سران ظلم توطئه چیدند که به سمت منزل ایشان روند و سعی کردند که حضرت علی را با خود همسو کنند و در نهایت به شهادت برسانند ولی زمانی که به درب منزل رسیدند به جای حضرت علی (ع) فاطمه زهرا (س) پشت درب بود و توطئه شوم دشمنان خنثی شد.

با تدبیری که فاطمه زهرا (س) در برابر نقشه شوم دشمنان به کار بردند بسیار موثر واقع شد و سران ظلم زمانی که شاهد شکست خود شدند و مقابل درب ایشان آتش روشن کردند و درب منزل ایشان را آتش زدند و حرمت ایشان شکسته شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر