logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۳۸۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

امامزاده مکان سیاسی‌کاری و منفعت‌طلبی افراد نیست

امامزاده-مکان-سیاسی‌کاری-و-منفعت‌طلبی-افراد-نیست-
امام جمعه ابهر گفت: امامزاده مکان سیاسی‌کاری و منفعت‌طلبی افراد نیست، بلکه مکانی معنوی و اعتقادی است و باید با همت والا و همدلی یک اثر هنری ، مذهبی اسلامی ماندگار از خود برجای بگذاریم.

حجت السلام سعید مرادپور در حاشیه مراسم تجلیل و قدردانی از کمکهای یدی، مالی، فکری و معنوی خیرین گرانقدر در تخریب و محوطه سازی صحن امامزاده اسماعیل(ع) شناط در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: قطع به یقین ساخت و توسعه این امام‌زاده واجب‌التعظیم باید اتفاق بیافتد و بدون توجه به حواشی امورات اجرایی را پیش ببرید، لذا هر کاری انجام شود منتقدی خواهد داشت، مهم این است که کار درست و اصولی انجام شود، اگر به حواشی بپردازید نمی‌توانید امورات اجرایی را پیش ببرید.

بیشتر بخوانید

وی افزود: همان‌طور که استحضار دارید بناهای تاریخی که از گذشته در دوره‌های مختلف وجود دارد و حفظ نگهداری آنها را انجام می‌دهیم و به آنها افتخار میکنیم که میراث گذشتگان است، هم اکنون در ابهر، جمهوری اسلامی چه هنر و آثار ماندگاری برجای خواهد گذاشت ، لذا باید همت والایی برای ساخت و توسعه آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) همسو با اقلیم و فرهنگ معماری ایرانی و اسلامی به یادگار بگذاریم.

حجت‌الاسلام مرادپور تصریح کرد: نقشه مهندس بادپا نشان از همت والای اوست و افق بلندی در چشم‌انداز این طراحی مدنظر گرفته شده است، چرا که ایشان از مهندسان و طراحان مطرح کشور و حرم حضرت معصومه (س) است و با در نظر گرفتن تجربیات اماکن مقدسه و تاریخی در کشور و نقاط ضعف و قوت آنها، طراحی این مکان مقدس را انجام دادند.

امام جمعه ابهر گفت: شروع کار با ماست و اتمام کار با خود امامزاده جلیل‌القدر است، همانطور که در گذشته افرادی، کارهایی را در حد توان انجام دادند، اگر شما نیز می‌خواهید با کارهای سطحی و جزئی توفیق خدمت به امامزاده و ائمه اطهار را از خود سلب کنید، ولی اگر اراده‌ای برای کار کردن دارید باید با تمام توان و بدون توجه به حواشی ، قدم‌های بزرگی برای انجام کارهای بزرگ بردارید ، قطعاً خود امامزاده عظیم‌الشان نیز کمک خواهد کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: کار را باید اصولی و با فکر اساسی و چشم انداز بلند مدت طراحی و کارهای بزرگ انجام داد ؛ این کارها نیز شدنی هستند و نقشه طراحی انجام شده را نباید به غربت انداخت و لذا شروع کار با حجم بالا نیز کار عاقلانه‌ای نیست، باید مدیریت و فازبندی شوند با برنامه ، اصولی و عقلانیت امورات را پیش برد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون نیز کارها شروع شده و خوشبختانه پیگیری امورات اداری با رایزنی‌ها و جلسات در سطح کشوری با میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان اوقاف کشور انجام شده و در جلسه وزیر میراث فرهنگی با مساعدت و نظر مثبت به این پروژه بزرگ و ماندگار داشتند.

امام جمعه ابهر بیان کرد : بین مردم نباید ناامیدی ایجاد کرد و اجازه نخواهیم داد در این مکان مقدس کسی سیاسی‌کاری کند ، در این مکان مقدس باید باایمان و اعتقاد کار کرد و جز این هم نباید هدف دیگری باشد و مسئولیت در اینجا جز زحمت، که آن هم توفیق الهی است موضوع دیگری وجود ندارد.

حجت‌الاسلام مرادپور با بیان اینکه امیدآفرینی به مردم مهمترین مقوله است، گفت: در مراسم‌های شادی، غم و مهمانی‌ها از شهروندان مخصوصاً اهالی منطقه شناط و ابهر بخواهیم کمک کنند، هر کس به هر طریقی که می‌تواند، چرا که کمک لسانی ارزشش خیلی بالاتر از کمک مالی است و نباید یأس و ناامیدی به مردم القا کرد.

امام جمعه ابهر خاطر نشان کرد: به دنبال اجرای پروژه اصلی باشید و سایر امورات جزئی را فاکتور بگیرید و هزینه‌های جزئی و فرعی را به متولیان خود بسپارید و درست مدیریت کنید و روی پروژه اصلی و بزرگ هدف‌گذاری کنید و به جزئیات و حواشی توجهی نکنید، لذا در این صورت گزارش جامعی هم نمی‌توان به مردم داد که چه اقداماتی انجام شده است.

وی در پایان افزود: ما بیل ، کلنگ و ماله را از کسی نخواهیم گرفت، اینجا باید کارگری کنیم و جایی برای ریاست نیست و قدردان زحمات و کمک‌های مالی، یدی و فکری خیرین عزیز که در خدمت به ائمه اطهار ثابت قدم‌اند هستیم، انشالله که در دنیا و آخرت عاقبت‌بخیر باشند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر