logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۳۸۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا:

بازدارندگی دشمنان یکی از ویژگی‌های بسیج در کشور است

بازدارندگی-دشمنان-یکی-از-ویژگی‌های-بسیج-در-کشور-است
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های بسیج بازدارندگی است، گفت: بسیج یک استحکام درونی قوی ایجاد می‌کند که دشمنان فکر تهاجم به این مملکت را از خود دور می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: اگر بخواهیم بسیج را معرفی نماییم باید به معنای واقعی کلمه بسیج را بشناسیم، بنابراین زمانی که بسیج شناخته شود تمام اقدامات ذیل آن شناخته می‌شود، با این حال بسیج شناخته نمی‌شود مگر اینکه تعابیر امام راحل به کار گرفته شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه بسیج اهل تقوا و راستگو است، افزود: یکی از ویژگی‌های بسیج این است که آنچه به بسیج گفته شده؛ عمل کرده است. واژه بسیج شاید قبل از انقلاب نبوده باشد اما از دوران انقلاب تاکنون بسیج در حال فعالیت است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه امام راحل خود نیز بسیجی بودند، گفت: امام هر آنچه که در خصوص خروج شاه و سایر مسائل فرموده بودند انجام دادند و همین طور رهبر معظم انقلاب نیز بدین شکل عمل کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل فرموده‌اند که باید هسته‌های مقاومت را در تمام جهان بوجود آوریم و همین امر نیز انجام گرفت، ادامه داد: یکی از ویژگی‌های دیگر بسیج امانت‌داری است و بسیج در دین، اعتقادات، فرهنگ اصیل انقلابی، دینی و مذهبی امانت‌داری می‌کند. 

حجت‌الاسلام بیگدلی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های بسیج وفای به عهد است، گفت: پیمان بسیج یک پیمان نانوشته، محتوایی، اعتقادی و همه جانبه است و بسیج به این پیمان وفادار است.

وی ادامه داد: بسیج بحث کادرسازی برای انقلاب را انجام می‌دهد، با تمام هجمه‌هایی که برای انقلاب بوده و هست تلاش کرده تا کادر خوبی برای انقلاب بسازد و جنگ با تمام حمایت‌ها پیروز شده و بنابراین کادرسازی خوبی در این راستا انجام گرفته است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه برطرف کردن خلا‌ها و مشکلات در جامعه از ویژگی‌های بسیج است، گفت: تفکر بسیجی سبب به ثمر رساندن بسیاری از موضوعات با بکارگیری نیروهای متخصص شده است. بنابراین بسیج در محلی که وجود داشته باشد خود را فدا می‌کند تا مشکلات را رفع کند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های بسیج بازدارندگی است، تصریح کرد: بسیج یک استحکام درونی قوی ایجاد می‌کند که دشمنان فکر تهاجم به این مملکت را از خود دور می‌کند که این اقدام با تشکیل گردان‌های سازماندهی و تولید تسلیحات و با تفکر بسیجی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام بیگدلی با اشاره به اینکه در راستای بحث تعمیق ارزش‌های انقلابی بسیج موضوع را توسعه می‌دهد، افزود: انقلاب اسلامی دارای یک سری ارزش‌هایی است و هر انقلابی با ارزش‌هایی زنده است اما دشمن در تلاش است تا این ارزش‌ها را بشکند اما بسیج تلاش می‌کند تا این ارزش‌ها را حفظ نماید.

وی با بیان اینکه بسیج یک امنیت پایدار بر اساس توانمندی‌های بومی ایجاد کرده است، گفت: امنیت کشور ما وابسته به مردم، دولت و حاکمیت است. 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه بسیج هرچه در توان داشته باشد در بحث ارکان نظام به کار می‌گیرد، گفت: بسیج در تمام عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ورود یافته و در حال خدمت است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه بسیج در تلاش است تا علم را توسعه دهد و منحصر به یک گروه و منطقه خاص نباشد، خاطر‌نشان کرد: مدارس بسیج، بسیج سازندگی در راستای ایجاد عدالت و خدمات ایجاد شده‌اند. بسیج پزشکی، اساتید نیز در همین راستا شکل گرفته است که در تلاش برای ارایه خدمات است.

حجت‌الاسلام بیگدلی با بیان اینکه بسیج با کمک کمیته امداد و سپاه در راستای معیشت افراد نیازمند ورود یافته است، گفت: اگر بسیج بداند که شخصی مشکل معیشت داشته باشد سریع ورود می‌کند. حتی در راستای مسکن خانه عالم نیز ورود یافته و کمک‌رسانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در راستای ازدواج نیز بسیج ورود یافته و امسال قریب به ۷۰۰ سری جهیزیه آماده و بین نیازمندان توزیع شده است، اذعان کرد: این جهیزیه‌ها در راستای ازدواج آسان توزیع شده است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر