logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۳۸۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

بسیج نماد خدمت و امید ملت ایران است

بسیج-نماد-خدمت-و-امید-ملت-ایران-است
امام جمعه قیدار گفت: بسیج نماد خدمت و امید ملت ایران است که شاخه‌های این شجره طیبه در تمام منطقه گسترده شده و امروز تفکر بسیجی در جهان الگو شده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از نسیم اشراق،حجت الاسلام علی موسوی امام جمعه قیدر در خطبه های نماز جمعه گفت: شجره طیبه بسیج را می‌توان مصداقی از آیه 54 سوره مبارکه مائده دانست: «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یحِبُّهُمْ وَ یحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِینَ یجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ لَا یخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ یؤْتِیهِ مَنْ یشَاءُ وَ اللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ »

بیشتر بخوانید

وی افزود: در این آیه، خداوند متعال، ضمن تهدید جمعى از همراهان پیامبر اسلام كه در باورهاى دینى و دفاع از ارزشهاى اسلامى استوار نیستند، با صراحت پیش بینى مى‌فرماید در آینده تاریخ، گروهى به یارى اسلام خواهند شتافت كه خداوند متعال، آنان را دوست دارد و آنان نیز خدا را دوست می‌دارند، آنان با اهل ایمان، فروتن و مهربان اند و در برابر دشمنانِ ارزشهاى دینى، سرفراز و قاطع، در راه اقامه ارزشهاى الهى با دشمنان پیكار مى‌كنند و از سرزنش ملامتگران پروایى ندارند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: بسیجیان دشمن شناسانی قهارند، یعنی اولا می‌دانند دشمن کیست و در تشخیص دشمن اشتباه نمی‌کنند، ثانیاً می‌دانند دشمن در چه وضعیتی است، نقطه ضعفها و ناتوانی های دشمن را می‌شناسند،ثالثا نقشه های دشمن را می شناسند، مراقبند و در مقابل نقشه ی دشمن غافلگیر نمی‌شوند.

وی افزود: اینکه بسیجیان اهل مبارزه اند (یجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ) به این معنا است که بسیجیان همواره در میدانها و عرصه های مختلف یاری حق حضور دارند و برای تحقق اراده الهی برای استقرار حکومت رهبران الهی و لیقوم الناس بالقسط مبارزه دائمی دارند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: بسیج نماد خدمت و امید ملت ایران است که شاخه‌های این شجره طیبه در تمام منطقه گسترده شده و امروز تفکر بسیجی در جهان الگو شده است.

وی اضافه کرد: این روزها غزه فقط یک باریکه ۳۶۵ کیلومتر مربعی نیست، یک مدرسه و دانشگاه بزرگ و گسترده به پهنای همه جهان است،مدرسه ای که ساکنان آن از کوچک تا بزرگ درس انسانیت و صبر و شُکر و مقاومت در برابر ظلم را می‌دهند و درحال رقم زدن یک اتفاق بزرگ تمدنی هستند و غزه امروز فقط آوردگاه مبارزه و جهاد نظامی نیست، پرورشگاه انسانهای بزرگ و تاریخ ساز و خاستگاه تحولات بی نظیر در تاریخ زندگی انسان است.

امام جمعه قیدار افزود: درسهای غزه قبل از آن که امنیتی و نظامی و سیاسی باشد، فرهنگی و معرفتی است و طوفان الاقصی حامل آموزه های عمیق فرهنگی و تمدنی است.

وی ادامه داد: از غزه درس وحدت و اتحاد می‌گیریم؛ آنچه از اتحاد گروههای مقاومت در داخل فلسطین و حمایت بدون توقع حزبالله و انصارالله و حشدالشعبی براساس دستور کار مشترک در " وحدت الساحات"؛ در این ایام به چشم می‌آید حکایتی شیرین از معجزه وحدت است که باید تقویت شود.

امام جمعه قیدار تصریح کرد: طوفان الاقصی و دوران پس از آن در مدرسه غزه، نشان داد می‌توان با اندکی تلاش هوشمندانه روایت اول را از دست دشمن گرفت و او را در جنگ روایتها شکست داد، طوفان الاقصی نمایشگاه شکست دشمن در جنگ شناختی و جنگ روایتها نیز هست.

وی افزود: طوفان الاقصی به جهانیان نشان داد وقتی پای ایمان و عزم و اراده و وحدت به میدان باز شود، فناوریهای پیش رفته، تکنولوژیهای بی نظیر و ابزارهای مدرن و نیروهای تا دندان مسلح رنگ خواهند باخت و به زانو در خواهند آمد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: غزه عزیز و مقتدر و مظلوم نشان داد، با تکیه بر خدا و ایمان و مردم ناشدنی ها شدنی می‌شود و اهداف دست نایافتنی، دست یافتنی می‌شود.

وی به روز نیروی دریایی اشاره کرد و گفت: در سی و یكم شهریور ماه 1359، عراق حمله همه‌جانبه‌ای را بر ضد جمهوری اسلامی ایران آغاز كرد، در جبهه دریا، برتری با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود، در همان روزهای آغازین جنگ، نیروی دریایی برای بالا بردن روحیه رزمندگان در دیگر جبهه‌ها و برای زدن چند ضربه مهلك بر پیكره اقتصادی عراق، عملیات مهم و بزرگ «مروارید» را اجرا كرد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: یكی از اهداف اصلی این عملیات، تسخیر دو سكوی مهم نفتی عراق یعنی سكوی البَكر و اَلْاُمیّه و انهدام تأسیسات بسیار مهم این دو سكو بود در این عملیات، واحدهای شناور، تكاوران، تفنگ داران، واحدهای هوا دریا و غواصان، در عملیاتی ده ساعته، موفق به تصرف این دو سكو شدند.

وی افزود: رزمندگان توانستند با برتری مطلق در برابر نیروی دریایی عراق، بسیاری از شناورها، بالگردها و هواپیماهای عراقی را سرنگون كنند و همین امر سبب شد تا پایان جنگ، عراق در جبهه دریایی كاملاً ضعیف باشد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: امروز نیز نیروی دریایی در جایگاهی بلند مرتبه قرار دارد و در چارچوب الزامات دفاعی در عرصه دریاها گام‌های بلندی برداشته است.

وی افزود: نیروی دریایی ایران امروز این توانمندی را دارد كه با حضوری مقتدرانه در حفظ امنیت از كرانه‌های خلیج فارس و دریای عمان تا اقیانوس هند، و در هر نقطه‌كه در آب‌های بین‌المللی نیاز به امنیت‌سازی باشد حضور یابد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با این هدف جایگاه و نقش خود را به سطح نیرویی راهبردی ارتقا داده است که نمونه آن ماموریت بی سابقه نیروی دریایی ارتش در سفر به دور کره زمین بود که با موفقیت تمام توسط ناوگروه 86 انجام گرفت.

وی به شهادت حضرت زهرا (س)نیز اشاره کرد و گفت: بهترین مسیر و روشن ترین راه برای رسیدن به دنیا و آخرت، الگو برداری از زندگانی و استفاده از سبک و روش زندگی اهل بیت(ع)است.

امام جمعه قیدار تصریح کرد: امروزه سرمایه داران و دشمنان غربی با وارد کردن هجمه های بسیار بالایی سعی می‌کنند که الگوهایی فساد آور به جوانان ایرانی معرفی کنند بنابراین باید با معرفی الگوهای مناسب و برگرفته از زندگانی حضرت زهرا(س)، این حرکت را خنثی کرد.

وی افزود: نحوه رفتار با والدین، تکریم بزرگان، شیوه همسر داری، ازدواج آسان و ساده، تربیت فرزند، تعلیم  مسائل دینی و اسلامی، زندگی ساده و ... از روش های زندگی حضرت زهرا(س) است که با پیاده کردن این نکات درس آموز، می‌توان به اهداف عالی رسید.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر