logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۸
[ شناسه خبر : ۳۳۷۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان مطرح کرد:

رشد ۳ هزار درصدی سرمایه‌گذاری معدن در زنجان

رشد-۳-هزار-درصدی-سرمایه‌گذاری-معدن-در-زنجان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در بخش معدن میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در استان زنجان نسبت به سال قبل، از رشد 3 هزار درصدی برخوردار بوده که هم اکنون در این بخش بدنبال توسعه اقدامات اکتشافی و فرآوری مواد معدنی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» مجید گلشنی امروز در جلسه ویدئو کنفرانس که با حضور رایزنان اقتصادی و بازرگانی ویتنام و نماینده وزارت امور خارجه در استان برگزار شد، اظهار داشت: مزیت‌های موجود در حوزه صنعت و معدن استان زنجان و توسعه سرمایه گذاری‌های دانش‌بنیان در این استان زمینه انجام همکاری‌های اقتصادی را بین استان زنجان و کشور ویتنام فراهم می‌نماید.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه سهم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در استان نسبت به کشور دو برابر سهم جمعیتی و مساحتی آن می‌باشد افزود: حجم سرمایه‌گذاری استان 2.7 درصد از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در سطح کشور را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که سهم مساحتی و جمعیتی استان 1.3 درصد کشوری است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بیش از 97 درصد از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در استان زنجان توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اذعان کرد: حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در استان در سال 1400 بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که این میزان برای سال جاری 13 هزار و 500 میلیارد تومان هدفگذاری شده است که در 8 ماهه سال تاکنون بالغ بر 9 هزار میلیارد تومان محقق شده است.

گلشنی افزود: در استان زنجان تاکنون زنجیره تولید 4 محصول نساجی، کاغذ، شوینده‌ها و سیم و کابل تکمیل شده است و با تکمیل سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در آینده نزدیک شاهد تکمیل زنجیره فولاد در استان نیز خواهیم بود.

گلشنی ادامه داد: در بخش معدن نیز میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته نسبت به سال قبل، از رشد 3 هزار درصدی برخوردار بوده که هم اکنون در این بخش بدنبال توسعه اقدامات اکتشافی و فرآوری مواد معدنی هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به پتانسیل‌های موجود در استان عنوان کرد: ارائه خدمات فنی و مهندسی در حوزه معدن و ساخت ماشین آلات واحدهای فرآوری، فرآوری سنگ‌های معدنی قیمتی و نیمه قیمتی و سرمایه‌گذاری در زمینه نورد مس از جمله پتانسیل‌های استان در بخش معدن به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر