logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۳۷۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مجری بنیاد برکت در شهرستان ابهر در گفتگو با موج‌رسا مطرح کرد:

خیز بنیاد برکت در راستای اشتغالزایی

خیز-بنیاد-برکت-در-راستای-اشتغالزایی
مجری بنیاد برکت در شهرستان ابهر با بیان اینکه برای درخواست تسهیلات از بنیاد برکت باید اصولی رعایت شود، گفت: سال گذشته در حدود ۳۰ میلیارد تومان وام مشاغل خرد و خانگی و کارفرمایی در شهرستان ابهر پرداخت شد.

سعید عصری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: سال گذشته در حدود ۳۰ میلیارد تومان وام مشاغل خرد و خانگی کارفرمایی برای مردم پرداخت شد که ۱۸ میلیارد تومان برای وام‌های کارفرمایی و مابقی برای مشاغل خرد و خانگی بوده است که در روستاهایی همانند قروه، نورین و میمون‌دره پراخت شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: همچنین وام مشاغل خرد و خانگی کارفرمایی در حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیارد تومان نیز در شهرستان خرمدره پرداخت شد.

مجری بنیاد برکت در شهرستان ابهر گفت: تسهیلات پرداخت شده ۴ درصد است و به ۲۵۰ رسته شغلی موجود به غیر از ادوات کشاورزی، گلیم‌بافی، ادوات کشاورزی و دامداری این وام پراخت می‌شود.

عصری تصریح کرد: این چهار رسته شغلی با کارشناسی انجام گرفته، حذف شده است چراکه در حیطه دامداری نهاده به قدری گران شده است که پرورش دام صرفه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه درحیطه گلم‌بافی و قالی‌بافی دست به قدری زیاد و دلال وجود دارد که بافندگان سود نمی‌برند، ادامه داد: به همین دلیل این رسته شغلی نیز از پرداخت تسهیلات حذف شده است.

مجری بنیاد برکت در شهرستان ابهر گفت: البته برخی از شهرستان‌ها در زمینه انجام دامداری فعال هستند در همین راستا محدودیت پرداخت تسهیلات در این زمینه در این شهرستان‌ها برداشته می‌شود.

عصری در خصوص رقم تسهیلات پرداختی اذعان کرد: برخی از تسهیلات مربوط به تسهیلات خرد خانگی است که از ۵۰ میلیون تومان تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان متغیر می‌باشد که البته رقم این تسهیلات بسته به نوع اشتغال متفاوت خواهد بود.

وی با اشاره به تسهیلات نوع دوم تصریح کرد: تسهیلات مشاغل کارفرمایی تا سقف ۴ میلیارد تومان قابل پرداخت است که بسته به تعداد افراد بیمه شده و اشتغال ایجاد شده و اولویت طرح رقم پرداختی متغیر می‌باشد. 

مجری بنیاد برکت در شهرستان ابهر خاطر نشان کرد: برای درخواست تسهیلات از بنیاد برکت باید اصولی رعایت شود و پس از آن درخواست در کمیته اشتغال که با حضور مجری استانی بنیاد برکت در استان، نماینده جهاد کشاورزی، نماینده سازمان صمت، رئیس اداره کار و تعاون، نماینده فرمانداری برگزار می‌شود مورد بررسی قرار گرفته و پس از تصویب اقدامات بعدی در راستای معرفی به بانک در راستای پرداخت تسهیلات انجام می‌شود.

عصری گفت: افرادی که درخواست وام از بنیاد برکت استان داشته باشند باید مجوز‌های لازم، جواز کسب، پروانه تاسیس، مشخصات و مدارک فردی، کارت پایان خدمت، طرح توجیهی کامل در خصوص اشتغال ایجادی، کپی سند محل فعالیت، در صورت اجاره‌ای بودن محل، کپی اجاره نامه را ارائه دهند.

مجری بنیاد برکت در شهرستان ابهر با اشاره به اینکه در سال باید ۲۲۵ نفر در شهرستان ابهر به بانک معرفی شدند که تا حال حاضر تقریبا این سهیمه پر شده است، گفت: این سهمیه قابل ارتقا تا ۳۰۰ نفر است.

وی بیان کرد: متقاضیان برای دریافت اطلاعات در خصوص تسهیلات خرد و کلان بنیاد برکت می‌توانند به فرمانداری این شهرستان مراجعه کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر