logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۷
[ شناسه خبر : ۳۳۷۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌کل مدیریت بحران استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

مردم نسبت به هشدار‌های هواشناسی بی‌تفاوت نباشند

مردم-نسبت-به-هشدار‌های-هواشناسی-بی‌تفاوت-نباشند
مدیر‌کل مدیریت بحران استان زنجان گفت: با توجه به اعلام هشدار نارنجی در استان انتظار می‌رود تا شهروندان نسبت به هشدار‌ها بی‌تفاوت نباشند، چراکه این بی‌تفاوتی ممکن است حوادث تلخی را رقم بزند.

عباس بابایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: روز گذشته هشدار وضعیت نارنجی هواشناسی در استان صادر شد که شامل کل شهرستان‌ها مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در روز دوشنبه بارش قابل توجه باران، رگبار، رعد و برق، بارش برف و احتمال کولاک در برخی مناطق وجود دارد، اذعان کرد: برای روز سه شنبه نیز بارش باران و برف، وزش باد شدید و کولاک در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود که اثر خود را در آبگرفتی و لغزندگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، رودخانه‌ها، اختلال تردد در مسیر‌های کوهستانی به دلیل بارش برف و وقوع یخبندان، کاهش دید افقی، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنر‌ها، تابلو‌های تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال نشان خواهد داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: به هم‌استانی‌ها توصیه می‌شود از سفر‌های غیر ضروری در مسیرهای کوهستانی خودداری کنند و وسایل ایمنی گرمایشی به همراه داشته باشند.

وی با تاکید بر دوری و عدم توقف در بستر رودخانه‌ها یادآور شد: از پارک خودرو در کنار ساختمان‌های فرسوده و نیمه کاره خودداری کنند.

بابایی با اشاره به اینکه به کشاورزان نیز توصیه می‌شود تا تاسیسات گلخانه‌ها و انبارهای خود را محافظت کنند، تصریح کرد: دامداران دام‌‌ها را از دامداری‌های فرسوده و مستهلک به مکان دیگری انتقال دهند و همچنین از توقف در حاشیه روخانه‌ها و تردد در ارتفاعات خودداری کنند.

وی با تاکید بر خودداری از استقرار کندوها در ارتفاعات و کنار جاده‌ها و حاشیه رودخانه‌ها گفت: پرورش‌دهندگان ماهی نیز از استخرها بازدید داشته باشند و تنظیمات لازم را در ورودی و خروجی استخر انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به اینکه در طول ماه‌های گذشته نیز هشدار نارنجی صادر شده بود اما متاسفانه به دلیل بی‌توجهی یک نوجوان فوت کرد و ۳۸۰ راس دام تلف شد، ادامه داد: این نوجوان در مسیر رودخانه قرار گرفته بود و بی‌توجهی سبب این اتفاق ناگوار شد بنابراین درخواست داریم مردم نسبت به هشدار‌ها بی‌توجه نباشند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر