logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۳۷۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مسئول بسیج سازندگی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

ثبت 1366 گروه جهادی زنجان در سامانه اطلس جهادی توسط بسیج سازندگی

ثبت-1366-گروه-جهادی-زنجان-در-سامانه-اطلس-جهادی-توسط-بسیج-سازندگی
مسئول بسیج سازندگی استان زنجان با بیان اینکه اقداملت مهمی بسیج سازندگی استان زنجان در راستای محرومیت زدایی انجام داده است گفت: یک هزار رو ۳۶۶ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی در 6 ماهه نخست سال توسط بسیج سازندگی ثبت شده است.

اقبال جهانبخشی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه اقدامات مهمی که بسیج سازندگی استان زنجان در مناطق محروم در 6ماهه اول سالجاری انجام داده است گفت: در بسیج سازندگی استان چهار قرارگاه فعالیت دارد که اقدامات مهمی در زمینه اقتصاد مقاومتی در طول ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ داشتند که یکی از مهمترین اقدامات وام صندوق قرض الحسنه می‌باشد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این صندوق قرض الحسنه با داشتن ۴۰۰ نفر عضو که بالغ بر ۲۱۲ فقره وام اشتغالزایی به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبار صندوق‌ها به افراد نیازمند پرداخت شده است که مجموع کل صندوق‌ها از سال ۹۹ تا کنون ۶۳۷ مورد وام صندوق است که با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان می‌باشد که 25 مورد اشتغال خانگی نیز در این زمینه صندوق قرض الحسنه ایجاد شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان زنجان عنوان کرد: در خصوص برنامه‌های اختصاص یافته در 6 ماهه اول سالجاری تعاون‌های اشتغالزا در استان فعالیت دارند که در طول ۶ ماه یک مورد از تعاونی‌های اشتغالزا راه اندازی شد و پنج نمایشگاه اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی استان زنجان تشکیل شده است که در کل ۴۳ تعاونی در سطح استان توسط بسبج سازندگی راه اندازی شده که هم اکنون مشغول به فعالیت هستند.

جهانبخشی اضافه کرد: طرح وام‌های اشتغالزایی که در تبصره ۱۶ در قانون ۱۴۰۱ آمده است که ۲هزار رو ۵۰ نفر طرح در قالب اشتغالزایی در نظر گرفته شده که مبلغ وام‌های پرداخت شده ۳۱۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: بحث پنل‌های خورشیدی که نیروگاه‌های کوچک مقیاس یا همان ۵ کیلو واتی که برای خانواده‌های کم برخوردار در نظر گرفته شده بود که ۸۰ مورد از پنل خورشیدی به شبکه متصل شدند.

مسئول بسیج سازندگی استان زنجان افزود: برای مشارکت افراد در کارگاه‌های آموزشی در سازمان فنی و حرفه‌ای تعداد افراد مورد مشاوره قرار گرفته توسط بسیج سازندگی استان ۲ هزار و ۳۲۰ نفر در ۶ ماهه اول سالجاری است.

جهانبخشی ابراز کرد: در قرارگاه پشتیبانی عملیات جهادی استان زنجان تاکنون یک هزارو ۳۶۶ گروه جهادی در سامانه اطلس در طول 6 ماهه اول سالجاری ثبت شده است.

وی عنوان کرد: برگزاری آموزش‌های رسم جهاد و توانمند سازی جزو برنامه‌هایی بود که از اردیبهشت تا تیرماه تحت نظر بسیج سازندگی انجام داده شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان زنجان عنوان کرد: قرارگاه جهادی نوروزی و ویژه برنامه‌ی ماه مبارک رمضان که زیر نظر بسیج سازندگی انجام شده است شامل خدمات رسانی به ۷۵۰ گروه جهادی با مشارکت ۴۴هزار نفر گروه‌های جهادی جزو برنامه‌هایی بود که در فروردین و اردیبهشت ماه سال 1402 انجام گرفته است.

جهانبخشی گفت: قرارگاه جهادی تابستانی ۸۰۳ گروه جهادی با مشارکت ۲۷ هزار رو ۶۵۰ نفر جهادگر در عرصه‌های مختلف در مناطق محروم فعالیت داشتند در استان انجام شد.

وی ابراز کرد: قرارگاه جهادی اربعین با مشارکت ۱۰۵ قرارگاه و گروه جهادی در خدمت رسانی به زائرین حرم حضرت سید الشهدا(ع) شکل گرفت.

مسئول بسیج سازندگی استان زنجان عنوان شد: رزمایش جهادی دندانپزشکی پاسداشت دکتر امیر مسعود مسلمی که در مناطق محروم منطقه خدابنده برگزار شد که این طرح جهادی از ۱۸ الی ۲۲ مرداد ماه سالجاری انجام شد و تمام خدمات ارائه شده دراین طرح رایگان بود و جزو اولویت خدمات به محرومین برای ۴ هزار و ۵۰۰ نفر می‌باشد.

جهانبخشی تصریح کرد: دومین یادواره شهدای خدمت توسط بسیج سازندگی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بنیاد شهید، جهاد کشاورزی، محیط زیست، شهرداری آتش نشانی و صدا و سیما که با محوریت بسیج سازندگی بود در مردادماه سال جاری شروع به کار کرد.

وی گفت: افتتاح متمرکز  ۱۲۵ طرح محرومیت‌زدایی گروه‌های جهادی متمرکز در روستای قینرجه زنجان با حظور سردار صحرایی در ۲۳ مرداد ماه برپا شد.

مسئول بسیج سازندگی استان زنجان افزود: کوه نویسی" لبیک یا مهدی(ع) "در  کوه گرده داغ شهر زنجان با مشارکت گروه جهادی لبیک یا مهدی(ع) شهر مقدس قم با حمایت و پشتیبانی  بسیج سازندگی سپاه استان جزو برنامه‌های بسیج سازندگی بود که از ۲۰ الی ۲۶ اردیبهشت ماه سالجاری تهیه و تنظیم شده است.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر