logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۹
[ شناسه خبر : ۳۳۶۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاد دانشگاه پیام نور واحد زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

دشمنی امپراطوری‌های دروغین با مسلمانان پایانی ندارد

دشمنی-امپراطوری‌های-دروغین-با-مسلمانان-پایانی-ندارد
استاد دانشگاه پیام نور واحد زنجان با بیان اینکه زمانی که دشمن ذهنیت مخاطب را هدف قرار دهد جای مظلوم و ظالم تغییر می‌کند گفت: دشمنی امپراطوری‌های دروغین با مسلمانان پایانی ندارد.

نبی اله پاک منش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه مردم مظلوم غزه در نهایت مظلومیت و در عین حال با اقتدار و صبر و شکیبایی وصف ناپذیر، با دشمن متجاوز درگیر شده تا حق پایمال شده خود را بتوانند دوباره باز یابند گفت: شایعه سازی و تعویض جای ظالم و مظلوم از حیله‌های بسیار قدیمی امپراطوری‌های دروغین است تا بتواند، افرادی را هم سوی کند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: خداوند متعال در  آیه 82 سوره مائده شریفه دشمن‌ترین دشمنان مسلمانان را قوم یهود و مشرکان معرفی کرده و خطرات آنان را به پیامبر گوشزد می‌نماید.

استاد دانشگاه پیام نور واحد زنجان عنوان کرد: البته ضمن معرفی این خطرات، به نهایت ترس و بزدلی یهودیان در جنگ با مومنان نیز در آیه 14 سوره حشر اشاره می‌کند.

پاک منش گفت: یهودیان از ترس بر جنگ با شما جمع نمی‌شوند مگر در قریه‌های محکم حصار یا از پس دیوار (دشمنی مکر و حیله و جاسوسی)، کار زار بین خودشان سخت است، شما آن‌ها را جمع و متّفق می‌پندارید در صورتی که دل‌هاشان سخت متفرق است، زیرا آن قوم دارای فهم و عقل نیستند.

وی ابراز کرد: مسلمانان عالم با چنین دشمنانی و در هر مکانی رودررو خواهد بود و این دشمنی امپراطوری‌های دروغین نسبت به مسلمانان پایانی ندارد.

استاد دانشگاه پیام نور واحد زنجان تصریح کرد: در جنگ کنونی حماس در غزه با این قوم یهود احتمال دارد این شبهه را در میان بعضی از افراد جامعه ایجاد کند که شروع کننده این جنگ گروه حماس بوده است، یقینا چنین تفکری برای افرادی است که تاریخ را از اول نمی خوانند، آنان کمی باید به عقب برگردند و اشغال کشور فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را دوباره مرور کنند.

پاک منش عنوان کرد: رژیم صهیونیستی از این عدم اطلاع اکثریت مردم جهان و منطقه و حتی کشورهای عربی و مسلمان و فراموشی قسمت اصلی تاریخ در خصوص کیفیت تشکیل این رژیم جعلی در کشور فلسطین، نهایت سوء استفاده را کرده، در نتیجه خود را که در حقیقت یک رژیم غاصب و اشغالگر هست به عنوان دولتی و مظلوم و مورد تجاوز جلوه گر می‌نماید.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب در دیدار دانش آموزان و دانشجویان در 16/08/1402 فرمودند: از جمله‌ی  بی شرمی‌های واقعی که استاد دانشگاه پیام نور واحد زنجان بیان کرد: سیاستمداران غربی و رسانه‌های غربی دارند نشان می‌دهند، این است که مبارزین پاک پاک منش افزود: فلسطینی را «تروریست» می‌دانند سوالی که مطرح است کسی که از خانه‌ی و زادگاه خودش دفاع می‌کند، تروریست است؟

وی گفت: زمانی که آلمانی‌ها در جنگ جهانی دوم آمدند، پاریس را گرفتند و پاریسی‌ها با آلمانی‌ها مبارزه می‌کردند، مبارزین فرانسوی تروریست بودند؟ چطور آنها مبارزند و مایه افتخار فرانسه‌اند، آن وقت جوان حماس و جهاد اسلامی، تروریست است؟

استاد دانشگاه پیام نور واحد زنجان عنوان کرد:  به علت کوتاهی‌های خواص جامعه و فعالیت رسانه‌های مختلف در عرصه‌های متعدد این موضوع عکس جلوه داده شده است و تغییر ذهنیت مخاطب یکی از شگردهای مطرح امپراطوری‌های دروغین است.

 پاک منش گفت:  مقام معظم رهبری لازم دانستند با اشاره به وقایع مستند تاریخی، نسبت به شایعه‌های بی پایه و اساس دشمن، روشنگری نمایند.

وی اضافه کرد: آری مردم و جوانان مسلمان تمامی کشورهای اسلامی باید با تاریخ تشکیل این رژیم غاصب و متجاوز صهیونیستی، کاملا آشنا باشند و بدانند که آغاز ورود یهودیان به کشور فلسطین به تاریخ 1907 میلادی برمی‌گردد و بعد از جنگ جهانی اول که کشور فلسطین جزو مستعمره دولت انگلیس بود و دولت بریتانیا(انگلیس) در حلول جنگ جهانی اول(1917 میلادی) طی اعلامیه بالفور، مجوز ایجاد یک «خانه ملی برای مردم یهود» در فلسطین را صادر کرد.

استاد دانشگاه پیام نور واحد زنجان تصریح کرد:  درحالی که آن زمان فلسطین تحت کنترل امپراطوری عثمانی بود، که پس از اتمام جنگ جهانی اول و در هم شکسته شدن امپراتوری عثمانی، فلسطین مستعمره انگلیس گردید.

پاک منش گفت:  بالاخره در سال 1947 طی قطعنامه سازمان ملل، فلسطین به دو قسمت یکی تحت حکومت یهودیان و دیگری تحت حکومت فلسطینیان و قدس و پیرامون آن نیز تحت نظارت بین الملل قرار گرفت.

وی ابراز کرد: ولی درسال 1948 با حمله یهودیان به اعراب فلسطین بیش از 50 درصد مردم آن زمان به کشورهای اطراف یعنی و لبنان و سوریه و مصر و اردن پناهنده شدند و اسرائیل محدوده 57 درصدی تصویب شده خودی به 80 درصد سرزمین فلسطین گسترش داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر