logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۳۶۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

گاوازنگ بی‌سرو سامان زنجان، متولی یافت

گاوازنگ-بی‌سرو-سامان-زنجان،-متولی-یافت
معاون آبخیزداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: نگهداری از پارک آبخیز امند از سال 1389 به سازمان همیاری واگذار شد، ولی از امسال مدیریت مجموعه توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، جعفر بیات در حاشیه بازدید هیئات کارشناسی و موسسه تحقیقات مرتع و موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور، با اشاره به اینکه گاوازنگ یکی از قطب‌های گردشگری شهر زنجان است، اظهار کرد: مجموعه گاوازنگ زنجان از سال 1373 با هدف پیشگیری از تصرف اراضی شهر، کنترل رواناب‌های حاشیه شهر و کاهش خسارات سیل پایه گذاری شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: آموزش و ترویج مسائل منابع طبیعی به شهروندان، ایجاد تفرجگاه خارج از شهر از دیگر اهداف احداث این مجموعه است.

بیات افزود: نگهداری از این منطقه از سال 1389 به سازمان همیاری واگذار شد، ولی از امسال مدیریت مجموعه توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری صورت می‌گیرد. مجموعه گاوازنگ در زمان احداث بسیار مورد توجه قرار گرفت و سایر استان‌ها نیز پس مشاهده از آن الگو برداری کردند.

وی با اشاره به اینکه در بالا دست گاوازنگ ساخت یک هتل 5 ستاره برنامه ریزی شده است، ادامه داد: در آخرین تپه آرامگاه شهدای گمنام و بعد از آن سایت پرواز پاراگلایدر را داریم؛ در پایین دست نیز مجموعه ائل داغی را داریم که در مجموع پکیج گردشگری شمال شهر زنجان را تشکیل می‌دهند.

معاون آبخیزداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، با اشاره به منطقه امند در بخش دیگر گاوازنگ، یادآور شد: پارک آبخیز امند با 16 هکتار و با مشارکت بنیاد مسکن و شرکت عمران امند احداث خواهد شد. امیدواریم بتوانیم یک سایت قابل عرضه برای بازدید کنندگان داشته باشیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر