logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۹
[ شناسه خبر : ۳۳۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
همزمان با هفته دولت؛

54 طرح گازرسانی در استان زنجان افتتاح می‌شود/ تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی به 432 روستا افزایش می‌یابد

54-طرح-گازرسانی-در-استان-زنجان-افتتاح-می‌شود-تعداد-روستاهای-بهره‌مند-از-گاز-طبیعی-به-432-روستا-افزایش-می‌یابد

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به افتتاح پروژه‌های گازرسانی در استان زنجان همزمان به هفته دولت گفت: 54 طرح گازرسانی در استان زنجان افتتاح می‌شود.

سيد سعيد عسگريان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به افتتاح و آغاز عمليات اجرايي 142 طرح گاز رساني در استان زنجان اظهار کرد: همزمان با هفته دولت، عمليات بهره برداري از گازرساني  به شهر نوربهار خدابنده، و 54 روستا و50 واحد صنعتي و مجتمع مسكوني؛ افتتاح و عمليات اجرايي 37 روستاي استان نيز با صرف هزينه اي بيش از 98 ميليارد تومان اعتبار آغاز مي‌شود.

وی از صرف 8 ميليارد و 976 ميليون تومان اعتبار براي گازرساني به شهر نور بهار خبر داد و تصریح کرد: با گاز رساني به يك هزار و 56 خانوار اين شهر؛ كل 21 شهر استان؛ كه شامل 100 درصد جمعيت شهري استان زنجان بوده از نعمت گاز طبيعي بهره مند مي‌شوند.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به افتتاح 54 طرح گازرساني روستايي و بهره مندي 6 هزار و 868 خانوار در هفته دولت تعداد كل روستاهاي استان را 910 روستا عنوان كرد و افزود: با اين اقدام، شمار روستاهاي بهره مند استان به 432 روستا افزايش مي يابد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 141 طرح گازرساني به روستاها در دست اجرا و 167 روستاي ديگر در دست طراحي است؛ هزينه گازرساني به روستاهاي قابل افتتاح در هفته دولت را بيش از 59 ميليارد و 117 ميليون تومان اعتبار؛ اعلام كرد و افزود: با اين اقدام، درصد پوشش خانوار بهره مند روستايي استان به 73 درصد مي‌رسد.

عسگريان آغاز عمليات اجرايي گازرساني به 37 روستاي ديگر استان را از ديگر اقدامات شرکت گاز زنجان در هفته دولت اعلام كرد و گفت: با اختصاص 25 ميليارد و 177ميليون تومان اعتبار؛ زمينه لازم براي انشعاب 2 هزار و 508 خانوار فراهم می‌شود.

وي همچنين از صرف بودجه‌اي بيش از 5 ميليارد و 12 ميليون تومان براي افتتاح طرح‌هاي گازرساني به 50 مجموعه توليدي و مجتمع مسكوني در سطح استان زنجان خبر داد.

مدير‌عامل شركت گاز استان زنجان با اعلام اينكه با افتتاح اين طرح‌ها در هفته دولت، سالانه بيش از 53 ميليون ليتر در مصرف سوختهاي ميان تقطير صرفه جويي خواهد شد ابراز کرد: حجم گاز جايگزين شده براي 50 واحد صنعتي و مجتمع مسكوني؛ 22 هزار و 926 متر مكعب گاز در ساعت است.

عسگريان بیان كرد: همه11 شهرك صنعتي استان، 2 ناحيه صنعتي ايجرود و طارم و همچنين 3 محور صنعتي ذاكر- بناب، روي و نورين نيز بهره مند از گاز طبيعي هستند.

وي با اشاره به اهم برنامه‌هاي سال اقتصاد مقاومتي- توليد و اشتغال ابراز داشت: اجراي عمليات خطوط انتقال گاز در نقاط مختلف استان براي تقويت و تكميل زير ساخت هاي گاز به شهر ها، روستاها و صنايع، پيگيري اجرا و تحقق كامل مصوبات هيات دولت در زمينه گازرساني به روستاها در قالب اعتبارات بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه سال 93 و جايگزيني گاز طبيعي با سوخت‌هاي ميان تقطير در صنايع عمده استان از جمله ي اين برنامه‌ها است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر