logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۳۶۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

حضرت زینب (ع) اسوه صبر و استقامت است

حضرت-زینب-(ع)-اسوه-صبر-و-استقامت-است-
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه حضرت زینب(ع) ادامه دهنده خون شهدای کربلا در واقعه عاشورا بود گفت: حضرت زینب(ع) اسوه صبر و استقامت است.

حجت الاسلام علی ناصر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه با مرور تاریخ به ویژه تاریخ قبل از اسلام ، میتوان واضح دریافت که نگاه به زن در جوامع ،حکومت‌ها و قبيله‌ها نگاه حقارت و  کالایی بود گفت: با ظهور اسلام ناب محمدی (ص) زن ارزش و جایگاه ویژه یافت.

بیشتر بخوانید

وی گفت: با ظهور اسلام و بعثت نبی مکرم اسلام محمد مصطفی صلی الله علیه و آله این نگاه سخیف به زن و نه تنها زن بلکه بردگان و فقرا و بیچارگان هم برداشته شد و شعار اسلام برابری زن و مرد در فکر و اندیشه و قدرت انسانیت و کسب معنویت و سلوک معرفتی  حاکم شد و تنها ملاک برتری انسان تقوی و پاک دامنی شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان عنوان کرد: از همان اویل اسلام این قانون اسلام مادرانی و زنانی تربیت کرد که حتی در کسب برخی خصل تهای انسانی از مردان هم پیشی گرفتند که مانند افرادی چون "سمیه‌ها و خدیجه‌ها" و  حضرت فاطمه زهرا (س) و زینب (س) است.

حجت الاسلام ناصر ابراز کرد: این ایام میلاد دختر امیرالمومنین (ع) است که نام او از جانب پرودگار متعال زینب یعنی "زینت پدر" انتخاب گردید و الحق هم اسم با مسمایی بود.

وی گفت: زندگی این بانوی مکرمه از اول تا لحظه فراق از این دنیای فانی فراز و نشیب‌ها،  گرفتاری‌ها و مصیبت‌های زیادی را به همراه داشت تا جایی که ایشان را "ام المصائب" لقب دادند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان تاکید کرد: این بانوی با کرامت ویژگی‌های داشت که بی شک حاصل تربیت پدر و مادری چون حضرت علی (ع) و زهرا علیهم السلام بود و کانون گرم خانواده‌ای که در آن امام حسن و حسین و کلثوم علیهم‌السلام  گرما بخش زندگی و حاصل تربیت والای ایشان بود.

حجت الاسلام ناصر تاکید کرد: زینب سلام الله علیها  با نوع زندگی خود تبدیل به یک الگوی به تمام معنا نه تنها برای زنان بلکه برای مردان روزگار هم شد.

وی گفت: او دختری نمونه برای دختران،  خواهری نمونه برای خواهران ، همسری نمونه برای بانوان و مادری نمونه برای مادران  بود به راستی که حضرت زینب (ع) اسوه صبر و استقامت است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان ابراز کرد: ایشان را "عقیله" لقب دادند یعنی بزرگ قبيله که امام سجاد علیه‌السلام نسبت به ایشان فرمودند؛او اسوه ایمان و تقوی حتی در اوج مصیبت،  نمونه کامل محبت برادر و خواهری، ولایتمداری  و ولایت پذیری، ایثار و فداکاری، شجاعت و درایت، عفت، حیا و حجاب،  متانت و وقار ، کوه صبر و استقامت ، کرامت و انسانیت و ده‌ها نمونه دیگر فضایل اخلاقی و انسانی بود که در نوع خود بی نظیر است.

حجت الاسلام ناصر افزود: اگر در جامعه امروزی و این دنیای پر سر و صدای ماشینی بخواهیم زندگی خوبی به ویژه زندگی آرام همراه با اخلاق و رفتار و کرامت انسانی و شهروند سالمی باشیم به ویژه زنان و دختران باید از زینب کبری (ع) الگو برداری کنند.

وی گفت: روز میلاد این بانوی کرامت را روز پرستار نام نهاده‌اند که به حق است  و تبریک به سفید پوشانی که از حضرت زینب سلام الله علیها را الگو برای خود زندگی قرار داده‌اند و جلوه‌ای از این ایثار را در دوران کرونا که با صبر و شکیبایی خود برای همگان به نمایش گذاشتند می‌توان اشاره کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر