logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۷
[ شناسه خبر : ۳۳۶۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
حضرت زینب (ع) نماد اسوه و صبر؛

حضرت زینب (س) الگوی ایثار و گذشت برای پرستاران است

حضرت-زینب-(س)-الگوی-ایثار-و-گذشت-برای-پرستاران-است
زینب کبری سلام الله علیها شخصیتی است که عقل در شناختش آن درمانده و قلم در نگارش شکوه، عظمت و صلابتش شکسته و ناتوان است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» هدف از خلقت انسان، رسیدن به کمال است و نهایت درجه کمالی که می‌تواند به آن دست یابد مقام رضایت الهی است. اما زمانی که  به   واژه پرستار می‌اندیشیم، کلمات یک به یک به صف می‌شوند: ایثار و از خودگذشتگی، صبر و تحمل، امید و همدلی، بی خوابی شبانه، سختی اگر این اوصاف، متصل به ایمان و تقوا گردد، مَرکبی خواهد بود برای عروج به سمت رضایت پروردگار و تحقق هدف خلقت؛ همان گونه که زینب کبری سلام الله علیها با همین بال در آسمان رضایت الهی پرواز کرد.

بیشتر بخوانید

سالروز ولادت با سعادت بانوی بزرگ کربلا حضرت زینب (س)به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است که یکی از سیره‌های عملی زندگی حضرت زینب کبری(س) پرستاری و دستگیری از افراد بیماران و درمانده بود.

ایشان در طول عمرپر خیر و برکاتشان شاهد اتفاقات سختی بودند از جمله بیماری مادر بزرگوارشان، ضربت خوردن پدر بزرگوارشان، مسمومیت برادر و بالاخره حادثه عظیم کربلا، زینب (ع)، این اسوه صبر و استقامت در برابر ناملایمات زندگی را به عنوان الگوی پرستاری به پرستاران معرفی گردید و روز ولادت پر خیر و برکت ایشان به نام روز پرستار نامگذاری شده است.

زينب سلام الله عليها تنها پرستار نبودند زيرا پرستارى از بيمار يكى از كوچك‏ترين مسؤوليت‌هاى ایشان درطول حیات بود، و هر چند حیطه پرستارى از جمله شغل‌های دارای ظيفه سنگين و ارزشمندى است و پرستار متعهد بايد با صبر و حوصله، تحمل هر نوع ناملايمات براى انجام خدمتش ‏بنمايد و چنين كارى از عهده هر كس برنمى‏آيد ولى با اين حال ‏مقام زينب كبرى سلام الله عليها، آن‏قدر والا و عظيم است كه او را پرستار نهضت و انقلاب حسينى نامیده‌اند چون بعد از شهادت سید الشهدا (ع) در واقعه کربلا حضرت زینب با سخنرانی خود چهره تاریک کفر را به جهانیان نشان داد و طریق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی مشخص شد.

حضرت زینب (ع) پیام آور واقعیاتی بود که اگر به دست کفر بازگو می‌شد حقایق شهادت و ایثار معنی پیدا نمی‌کرد وی وظیفه مقدس در زنده نگه داشتن نهضت عاشورایی داشت.

پرستاران در همه عرصه‌های انقلاب خوش درخشیدند همزمان با انقلاب اسلامي و مبارزات مردم با انجام خدمات مستمر خود خدمات ارزنده‌ای به انقلاب و مجروحين جنگ در هشت سال دفاع مقدس ارائه شد که با حضور فعال در جبهه حق علیه باطل خدمات مهمی برای زنده نگه داشتن انقلاب نو پا جمهوری اسلامی ایفا کردند و بسیاری در این راه به مقام رفیع شهادت نائل شدند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر