logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۱
[ شناسه خبر : ۳۳۶۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

تصویب قطعنامه در شورای ملل متحد پیروزی سیاسی برای جبهه مقاومت است

تصویب-قطعنامه-در-شورای-ملل-متحد-پیروزی-سیاسی-برای-جبهه-مقاومت-است
امام جمعه ماهنشان گفت: تصویب قطعنامه در شورای ملل متحد پیروزی سیاسی برای جبهه مقاومت و یک شکست برای آمریکا است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ماهنشان گفت: بعد از۴۰ روز قطعنامه‌ای در شورای ملل متحد تصویب شد که در آن وقفه بشر دوستانه جنگ در بین غزه و رژیم صهیونیستی را ملزم نمود، این قطعنامه پیروزی سیاسی برای جبهه مقاومت و یک شکست برای آمریکا است که در آن برخلاف قطعنامه‌های گذشته که با وتو آمریکا رو به رو شد ولی فضای حاکم بر جهان و افکار عمومی اجازه نداد که آمریکا آن را وتو کند. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: حوادث اخیر در غزه در عین اینکه یک فاجعه‌ بزرگ است بلکه غمناک‌ترین مسئله در بین مسلمانان و هر شخصی که عواطف انسانی دارد نیز هست و توهمی بزرگ برای رژیم صهیونیستی است، توهم اینکه آنان بتوانند مدیریت غزه را به دست آورند و حماس ازبین خواهد رفت، اما واقعیت‌های زیادی وجود دارد که خلاف این امر را نشان می‌دهد از جمله آن ضعف نظامی اسرائیل کاملا آشکار گردید، آمریکا و اروپا پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را در اختیار اسرائیل گذاشتند اما ۴۰ روز است که نمی‌تواند بر یک مجموعه شبه نظامی پیروز شود به طوری که هفته گذشته از آمریکا در خواست ۲۰۰ پهباد انتحاری را کرده است و به تهدید اتمی نیز روی آورده است و این تهدید هسته‌ای نشان می‌دهد که اسرائیل در تنگنای شدید قرار گرفته است و تلفات سنگینی داده است.

وی عنوان کرد: دوم اینکه غزه باعث بیداری و آگاهی عظیمی در ملت‌های اسلامی شد و میزان وابستگی و عدم وابستگی حکومت‌ها و کشور‌ها را به آمریکا و اسرائیل نمایان کرد.

سومین دلیل اینکه، پرده از چهره خشن و خون‌ریز و کینه‌ای اروپا و آمریکا برداشت، آن‌ها که تمام قد در کنار رژیم صهیونیستی ایستادند و اینکه جنایات ۷۵ ساله اسرائیل برعهده انگلیس می‌باشد که با بیانیه رژیم جعلی به نام اسرائیل را ایجاد کردند.

امام جمعه ماهنشان بیان کرد: لزوم اتحاد مسلمین و تبدیل شدن کشور‌های مسلمان به یک ابر قدرت اسلامی لازم و ضروری است چرا که جنایات رژیم صهیونیستی فقط در فلسطین نخواهد ماند و اگر ما مسلمانان متحد شویم و تبدیل به یک ابر قدرت شویم کسی چنین جراتی را نخواهد داشت.

امام جمعه ماهنشان ادامه داد: از جامعه جهانی می‌خواهیم که اسرائیل را به عنوان جنایتکار جنگی اعلام کنند و محاکمه نمایند و بار دیگر خواهان قطع همکاری کشور‌های مسلمان با رژیم جنایتکار هستیم، اگر این کار انجام گیرد رژیم صهیونیستی توان ادامه جنایت را نخواهد داشت.

وی بیان کرد: از مردم ولایت‌مدار و انقلابی ماهنشان میخواهم در راهپیمایی مردمی روز شنبه ۲۷ آبان ماه که در اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و همدردی با کودکان غزه و فلسطین است شرکت کنند.

حجت‌الاسلام علی اکبری با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با فقها و حقوق‌دانان شورای نگهبان و تاکید ایشان بر اینکه زمینه برگزاری انتخابات پرشور در اسفند ماه وظیفه همگانی است، گفت: همه اعضای شورای نگهبان و تمام دست‌اندر کاران جامعه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخابات پرشور را ایجاد کنند و از ایجاد جوی که باعث کاهش حضور مردم شود پرهیز شود.

وی اذعان کرد: با این وجود انتظاری که از شورای نگهبان داریم این است که دقیق‌تر و حساس‌تر برخی از مسئولین را مورد توجه ویژه قرار دهند و آن افراد که آب بر آسیاب دشمن ریخته‌اند و یا سکوت کرده‌اند و تعصبی به مسائل شرعی ندارند اجازه ندهند وارد انتخابات شوند چون اینگونه افراد نا‌اهل هستند و طبق فرمایش امام خمین (ره) که فرمودند، نگذارید انقلاب به دست نا‌اهلان بیفتد باید عمل شود.

وی ضمن عرض تبریک روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار به زحمت‌کشان این عرصه گفت: وظیفه همه دلسوزان ترویج فرهنگ کتابخوانی و مأنوس کردن افراد جامعه با کتاب می‌باشد و انس با کتاب فواید متعددی دارد که از جمله اینکه شخصیت و هویت جوانان را می‌سازد و دیگر اینکه در روحیه دینی و مذهبی تاثیر‌گذار است.

وی اذعان کرد: مطالعه راهی برای شناخت و تشخیص الگو‌هاست، مطالعه درست زمینه‌ساز و ایجاد اندیشیدن، نوآوری و خلاقیت است.

امام جمعه ماهنشان ادامه داد: ازمسئولین استانی، مدیر کل کتابخانه‌ها درخواست می‌کنم ماشین کتاب رسان شهرستان که در مرکز استان بدون استفاده مانده عودت دهند تا در مناطق کم برخوردار این شهرستان به ترویج کتاب و کتابخوانی و رساندن کتاب به دست مردم مناطق محروم بپردازد.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به یکشنبه ۲۸ آبان ماه روز ولادت حضرت زینب و روز پرستار ، ضمن تبریک به پرستاران، پزشکان و تمامی کادر درمان گفت: مدتی است که شهرستان ماهنشان از مشوقات مناطق محروم و کم‌برخوردار بهره‌مند نیست.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر