logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۰
[ شناسه خبر : ۳۳۶۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

دولت چاره‌اندیشی اساسی برای کنترل‌گرانی داشته باشد

دولت-چاره‌اندیشی-اساسی-برای-کنترل‌گرانی-داشته-باشد
امام جمعه خرمدره با تأکید بر کنترل قیمت‌ها از سوی دولت، گفت: دولت باید در کنار خدمات و اقدامات زیر بنایی فراوان، چاره‌اندیشی اساسی برای کنترل‌گرانی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره با اشاره به روز پرستار و ولادت حضرت زینب اظهار داشت: ایشان با پرستاری بیماران و اسرای کربلا، نهضت کربلا را حفظ کرد. و هویتی متمایز و متعالی به پرستاری داد و از این جهت است که الگوی متعالی پرستاران محسوب می‌شود. این بعد از شخصیت حضرت زینب برخاسته از عقیله بودن و عالمه بودن ایشان به علم لدنی الهی است.

بیشتر بخوانید

 وی با اشاره اینکه بسیج از الطاف خفیه الهی است و امام خمینی (ره) فرمودند؛ تشكیل بسیج در نظام جمهورى اسلامى ایران یقیناً از بركات و الطاف جلیه خداوند تعالى بود كه بر ملت عزیز و انقلاب اسلامى ایران ارزانى شد، گفت: واقعاً تدبیر امامین انقلاب در گفتمان‌سازی و کادرسازی از رموز موفقیت نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه خرمدره گفت: امروز بسیج در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ جهانی است و این از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است. 

وی با اشاره به اینکه تلاش بی‌وقفه دشمنان مردم ایران برای مشارکت‌سوزی در انتخابات، نشان از اهمیت بالا و ثمربخش بودن انتخاب مردم دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ بسیج چتر عظیمی است كه همه ملّت را در بر می‌گیرد؛ الهام‌بخشِ نظم است، الهام‌بخش حضور است، الهام‌بخش حركت است؛ چه در جامعه، چه در قشرهای مختلف، چه در دانشگاه، چه در مدرسه، چه در حوزه علمیّه؛ در هر نقطه‌ای.

 حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به مشارکت گسترده در انتخابات، با بیان اینکه این مشارکت ضمن آن که پشتوانه مردمی نظام بوده و موجب ناامیدی دشمن است، نشان از فهم و شعور سیاسی جامعه به شمار می‌رود، افزود: افزایش 50 درصدی داوطلبان ثبت نام کننده برای انتخابات (بیش از 24 هزار نفر) نشانه خوبی از شور و هیجان انتخاباتی است و ضابطه‌مندی و پرهیز از رفتارهای سلیقه‌ای در بررسی صلاحیت‌ها نیز این شور و هیجان را تثبیت خواهد کرد. 

وی تصریح کرد: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، «امنیت، مشارکت، سلامت، و رقابت» چهار رکن اصلی انتخابات مطلوب و متولیان انتخابات در هر سطحی باید با پاسداری همه جانبه از این ارکان در کنار «جذب حداکثری و دفع حداقلی»، به چشم‌انداز یک انتخابات پرشور، سالم، رقابت‌آمیز، امن و ایمن، و سالم و قابل اعتماد کمک کنند. 

امام جمعه خرمدره با تاکید بر اینکه برگزارکنندگان انتخابات باید بی‌طرفی در بعد ایجابی و سلبی را بدون افراط و تفریط رعایت نمایند و البته رعایت بی‌طرفی نه به معنای ایجاد رکود در انتخابات است، تصریح کرد: مقاومت؛ به قدرت و واقعیتی بدون مرز تبدیل شده است.

 وی با اشاره به ورود حشد الشعبی و انصار الله یمن به مبارزه با صهیونیست‌ها گفت: نشان دهنده این است که مقاومت به یک قدرت بدون مرز تبدیل شده و همین هم موجب سردرگمی و سرگردانی هر چه بیشتر صهیونیست‌ها شده است. 

 وی با تأکید بر کنترل قیمت‌ها از سوی دولت، گفت: دولت باید در کنار خدمات و اقدامات زیر بنایی فراوان، چاره‌اندیشی اساسی برای کنترل‌گرانی داشته باشد؛ البته اولاً نباید خود عامل‌گرانی باشد؛ شرکت‌های دولتی که ضرورتی برای دولتی بودن یا سهامدار بودن دولت در آن وجود دارد، هم باید به بخش خصوصی واگذار شود و هم زمینه رقابت ایجاد شود.

امام جمعه خرمدره در ادامه گفت: لطیفه بی‌مزه زیان‌ده بودن خودروسازان (با مقایسه قیمت کارخانه با بازار آزاد) محصول سهامدار بودن دولت در خودروسازی از سویی و غیر رقابتی بودن آن از سوی دیگر است.

وی با اشاره به افزایش افسار گسیخته قیمت‌ مواد‌غذایی در بازار که به هیچ وجه قابل تحمل برای مردم عادی نیست، گفت: یکی از عوامل اساسی گرانی، نگاه مقایسه‌ای به اقتصاد است؛ چه در حوزه انرژی و چه غیر آن. بعضی مسئولان به دلیل عدم درک وضعیت اقتصادی مردم، تنها راه صرفه‌جویی و مبارزه با قاچاق را گران سازی کالاها و محصولات آن هم با نگاه به کشورهای توسعه یافته می‌دانند. چنین مسئولانی نه شناخت درست از اقتصاد دارند و نه شناخت درست از وضعیت اقتصادی جامعه.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور ادامه داد: بارها گفته‌ایم که افزایش پلکانی قیمت سالانه انرژی مانند بنزین و البته متناسب با واقعیت‌های کشور ایران و نه اروپا در کنار ارائه خدمات حمل و نقل و یارانه‌های عایق‌سازی گرمایشی و سرمایشی خانه‌ها، تنها راه کنترل مصرف انرژی با رویکرد مدیریت اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر