logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۳
[ شناسه خبر : ۳۳۶۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

بسیجیان در خدمت نظام هستند

بسیجیان-در-خدمت-نظام-هستند
امام جمعه زنجان گفت: از زمان آغاز انقلاب اسلامی تاکنون گروه‌های مردمی و رفع محرومیت‌زدایی در قالب بسیج فعال‌اند و بسیجیان در خدمت نظام هستند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» آیت‌الله علی خاتمی ظهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: عزت در دنیا و نجات در آخرت فقط در سایه رعایت تقوای الهی است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به سالروز ولادت زینب کبری (س) و تبریک این روز به زحماکشان این عرصه، افزود: ابعاد مختلف شخصیت ایشان فوق‌العاده بوده و از لحاظ شجاعت، بصیرت، ایمان بعد از فاطمه زهرا (س) هیچکس به این مقام نرسیده است، گفتنی است چیزی که آدم را به این مرحله می‌رساند، علمای اخلاق بوده و عالی‌ترین چیز در زمینه اعتقاد، اعتقاد به توحید است. 

امام جمعه زنجان با بیان اینکه اخلاق محکم، ایمان قوی، عمل صالح اگر در عالی‌ترین مرتبه قرار بگیرد، پایه آن اعتقاد و توحید است، گفت: مسئله توحید، آسمان به وحدانیت خدا، دوری از شرک و هوای نفس از جمله ویژگی‌های پیامبران بود. به عبارتی هر انسانی در زندگی خود به کمال رسیده است، اصل توحید را داشته است.

وی اذعان کرد: حیات حقیقت و روح و روان و نفس انسان عبارت از توحید بوده است، گفتنی است نفس، رفتار، کردار، اعمال، تفسیر برجسته توحید، زینب کبری (س) است.

آیت‌الله خاتمی در رابطه با ایستادگی مردم فلسطین در برابر ظلم، نیز تصریح کرد: ایستادگی مردم فلسطین ناشی از اعتقاد به توحید بوده و توحید است که ایستادن در برابر ظلم را آسان می‌کند.

وی با اشاره به سالروز بسیج، افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری «پیوند میان بسیجیان و حضرت ولی‌عصر (عج) یک پیوند ناگسستنی و همیشگی است»، اکنون گروه‌های مردمی و رفع محرومیت‌زدایی در غالب بسیج بوده و بسیجیان در خدمت نظام هستند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه جنگ را در ظاهر، اسرائیل آغاز کرده است اما همه اسلحه‌ها برای آمریکا بوده و آنان هستند، تصریح کرد: هر گوشه و کنار آتش و اختلافی است منشاء آن آمریکا بوده و مخصوصا کودک کشی رسم آمریکا است به طور مثال تاکنون بیش از ۳۵۰۰ کودک توسط آنان کشته شده‌اند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه آمریکا در همه گوشه و کنار دنیا برای خود پایگاه ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: هر آتشی در دنیا هست زیر سر آمریکا است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر