logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۳۶۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

بسیجی در جنگ تمام عیار ترکیبی دشمن تا پای جان استقامت و مقاومت می‌کند

بسیجی-در-جنگ-تمام-عیار-ترکیبی-دشمن-تا-پای-جان-استقامت-و-مقاومت-می‌کند
امام جمعه قیدار گفت: یک بسیجی نمونه در جنگ تمام عیار ترکیبی که دشمن به راه انداخته، سست نمی‌شود بلکه در مقابل این هجمه ناجوانمردانه صبر انقلابی دارد و تا پای جان استقامت و مقاومت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از نسیم اشراق، حجت الاسلام علی موسوی امام جمعه قیدار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قیدار با اشاره به حادثه دردناک غزه اظهار کرد: جنگ غزه در آستانه چهلمین روز خود قرار دارد و حادثه دردناک غزه در عین اینکه فاجعه بزرگ بشری است و برای ما مسلمان‌ها و بلکه برای هر کسی که عواطف انسانی دارد کمرشکن بود اما آثار مهمی هم داشت از جمله ضعف نظامی اسرائیل را کاملاً آشکار کرد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: ماجرای غزه باعث بیداری و آگاهی عظیمی در ملت‌های اسلامی شد و برای آنها مثل آفتاب روشن است که حکومت‌هایشان از ماموران اصلی آمریکا و همکاران صمیمی اسرائیل هستند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: این جنایت وحشتناک را باید هر انسان با وجدانی محکوم می‌کرد اما بسیاری از دولت‌ها جرات محکوم کردن نداشتند، اما حادثه غزه بیداری و آگاهی فوق‌العاده در امت‌های جهان علیه اسرائیل و ملت اسرائیل درست کرد . آنها به منفورترین دولت و ملت تبدیل شدند.

وی افزود: در این حادثه پرده از چهره خشن و خون‌ریز و کینه‌ای اروپا آمریکا افتاد و آنها تمام قد در کنار اسرائیل ایستادند و به طور مدام شعار دادند که اسرائیل حق دفاع از نفس دارد یعنی هر چقدر می‌تواند باید از زنان و اطفال و فلسطینی بکشد.

امام جمعه قیدار به هفته بسیج اشاره کرد و گفت: بسیجیان سربازان همیشه پا در رکاب ولایت در همه صحنه‌ها و هر شرایطی هستند.

وی افزود: در طول تاریخ حیات انبیای الهی چیزی شبیه فرهنگ بسیج و بسیجی وجود داشته است و انسان‌های مؤمن و انقلابی که در رکاب انبیای الهی با داشتن ارتباط قوی و راسخ به خدای منّان و اخلاص کامل،  در میدان کارزار  علیه باطل حضور داشته‌اند که قرآن کریم از آنها به ربیون تعبیر می‌کند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: بسیجیان ربیون انقلاب هستند، ربیون» جمع«ربى» به کسى گفته مى‌شود که ارتباط و پیوند او با خدا محکم باشد،  با ایمان، دانشمند و با استقامت و با اخلاص باشد.

وی افزود: یک بسیجی نمونه در جنگ تمام عیار ترکیبی که دشمن به راه انداخته، سست نمی‌شود بلکه در مقابل این هجمه ناجوانمردانه صبر انقلابی دارد و تا پای جان استقامت و مقاومت می‌کند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: فرهنگ بسیجی به انسان می‌آموزد کارها را باید فقط برای خدا خالص کرد، از این رو کار برای جاه و مقام دنیوی و نفوذ در قلب‌های هم‌نوعان در نظام و پاذل فکری یک بسیجی نمونه جایگاهی ندارد.

وی افزود: از جمله شاخص‌های ممتاز یک بسیجی نمونه،  ولایت‌مداری،  اطاعت‌پذیری و سرسپردن به عبودیت و بندگی حق تعالی است و یک بسیجی انقلابی به خوبی می‌داند در عصر غیبت باید ولایت فقیهی که زعامت و رهبری جامعه اسلامی را بر عهده گرفته را به جان و دل پذیرا باشد و در حفظ نظام اسلامی از او حمایت کند.

امام جمعه قیدار اضافه کرد: مقاوم و نترس بودن در بحران‌های اجتماعی و بین‌المللی و خستگی‌ناپذیری در کار جهادی و حضور در میدان و همچنین صبر انقلابی در مسیر رسیدن به آرمان‌های دینی از جمله خصوصیات طلایی بسیجی انقلابی است.

وی به ولادت حضرت زينب‌كبري(س) و روز پرستار نیز اشاره کرد و گفت: ولادت حضرت زینب کبری(س)قهرمان صبر و استقامت و پایداری را به همه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، مهمترین و با ارزش‌ترین کار حضرت زینب پرستاری از نهضت عاشورا بود که قیام ابی عبدالله الحسین(ع) را به ثمر رساند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: عظمت حضرت زینب(س)به خاطر این نیست که دختر امیر المومنین(ع)و خواهر امام حسین(ع)است بلکه ارزش و عظمت حضرت زینب کبری(س)، به خاطر حرکت بر اساس تکلیف الهی است حضرت زینب(س) اولاً موقعیت را درست تشخیص داد و طبق آن موقعیت، درست انتخاب کرد و به‌هنگام اقدام کرد.

وی افزود: پرستاری علم و هنر ارتقای سلامت،پیشگیری از بیماری‌ها، درمان و مراقبت است و وظیفه اصلی یک پرستار مراقبت از نعمت سلامتی مردم است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: تقویت جامعه پرستاری، راهبرد مهمی است که از مطالبات مهم مقام معظم رهبری است که فرمودند" اگر جامعه پرستاری را تقویت نکنیم، در بزنگاه‌ها ضربه خواهیم خورد، که قضیّه ی کرونا این را نشان داد؛ آنجایی که نیازمندیم، ضربه خواهیم خورد".

وی افزود: تعرفه‌گذاریِ خدمات پرستاری، درخواست مهم پرستاران و یک مطالبه ی واقعی است و من اصرار دارم وزارت بهداشت همین مسأله تعرفه را به طور جدّی در این دولت دنبال کند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: مسأله بعدی، موضوع کمبود پرستار است و بایستی سرانه پرستار نسبت به آنچه نیاز هست تکمیل بشود و مسأله بعد، مسأله ی امنیّت شغلی است و به پرستار، نگاه کارگرِ فصلی نباشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر