logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۳۶۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان:

پروژه ملی زنجان-بناب-منجیل چشم انتظار تامین اعتبار

پروژه-ملی-زنجان-بناب-منجیل-چشم-انتظار-تامین-اعتبار
سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، اعتبار هزینه شده برای مسیر پروژه ملی زنجان- بناب-منجیل را بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای اتمام آن با توجه به سنگی و سخت بودن مسیر و شرایط اجرا، به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از اداره کل راه و شهرسازی زنجان، سید احمد خلیلی به پروژه ملی زنجان-بناب-منجیل اشاره کرد و گفت: از ۱۰۰ کیلومتر مسیر زنجان-گیلوان-منجیل حدود ۸۰ کیلومتر در محدوده استان زنجان است، گفت: حدود ۴۰ کیلومتر آن در طول سال‌های گذشته با مشخصات راه اصلی کوهستانی بهسازی شده و به بهره‌برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو قطعه از این مسیر در فواصل سولی چای-بادامستان و چفتان-سرخه‌دیزج به طول ۲۱ کیلومتر به صورت نوسازی اجرا می‌شود، اذعان کرد: حدود ۱۶.۵ کیلومتر آن در دو قطعه پیمان سپاری شده و با پیشرفت فیزیکی ۱۲ درصد در دست اجرا است.

 سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، اعتبار هزینه شده برای مسیر فوق را بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای اتمام آن با توجه به سنگی و سخت بودن مسیر و شرایط اجرا، به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

خلیلی، با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه محور بناب به منجیل مزایای بسیاری دارد، تاکید کرد: با احداث و تکمیل این مسیر علاوه بر کاهش بیش از «۱۰ کیلومتری» فاصله زنجان به طارم، با حذف بخش عمده‌ای از گردنه‌های پرپیچ و خم و ارتفاعات برف‌گیر این محور، شاهد کاهش محسوس زمان سفر، افزایش ایمنی محور و کاهش قابل ملاحظه در مصرف سوخت و استهلاک وسایط نقلیه سنگین و سبک را در حمل و نقل کالا و مسافر خواهیم بود.

وی افزود: به منظور بهره‌مندی استان زنجان از ظرفیت‌های بسیار بالای شهرستان طارم، احداث و تکمیل این محور نقش موثری را ایفا می‌کند که تامین به موقع منابع مالی برای پروژه باعث تسریع در عملیات اجرایی آن خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر