logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۶
[ شناسه خبر : ۳۳۶۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خبر داد:

آغاز کشت گون در مراتع رها شده زنجان

آغاز-کشت-گون-در-مراتع-رها-شده-زنجان
رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: تولید و کاشت گون برای روستاها و مراتعی که اراضی رها شده دارند شرایط بهتری ایجاد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، مریم مختاری اظهار داشت: در راستای تامین امنیت غذایی در کشور، توانمند‌سازی جوامع محلی و بهبود اراضی رها شده در روستاها، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تدابیری را به اجرا درآورده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه یکی از این اقدامات تولید و کاشت گون است، تصریح کرد: این طرح در نهالستان با حمایت و همراهی علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور انجام می‌شود.

مختاری با بیان اینکه امیدواریم این طرح با موفقیت به پایان برسد، افزود: در صورتی که این گون‌ها به ثمر برسند، برای روستاها و مراتعی که اراضی رها شده دارند شرایط بهتری ایجاد می‌کند.

طبق اعلام منابع طبیعی زنجان، طرحی در در نهالستان کوشکن اجرا می‌شود که در خصوص گونه‌های گون و گونه‌های بومی در حال انقراض استان زنجان است و این گونه‌های گون دارای تولید بالا بوده و با توجه به اینکه گونه‌های خوش خوراکی هستند برای غنی‌سازی مراتع نیز استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر