logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۳
[ شناسه خبر : ۳۳۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
یادداشت/

جهاد کشاورزی زنجان نسبت به بذرهای کلزا شفاف سازی کند!/ تراریخته و یا ارگانیک بودن بذرهای کلزا در هاله ای از ابهام است

جهاد-کشاورزی-زنجان-نسبت-به-بذرهای-کلزا-شفاف-سازی-کند!-تراریخته-و-یا-ارگانیک-بودن-بذرهای-کلزا-در-هاله-ای-از-ابهام-است

هنوز آزمایشات مستندی درباره اینکه بذرهای مورد استفاده برای کاشت کلزا از  نظر ارگانیک یا تراریخته بودن ارائه نشده است  و ضروری است جهاد کشاروزی نسبت به کاشت این نوع بذرها شفاف سازی کند.

به گزارش موج رسا; معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در حالی خبر از زیر کشت رفتن چهار هزار هکتار از اراضی زراعی استان زنجان برای کشت محصول " کلزا " داده است که هنوز آزمایشات مستندی درباره بذرهای مورد استفاده از  نظر ارگانیک یا تراریخته بودن ارائه نشده است .

مدتی است که گویا جلساتی در جهاد کشاورزی های استانها برگزار می شود و مسئولان به کشاورزان قول حمایت تمام قد برای تولید روغن کلزا را می دهند.

از طرفی: «آکادمی پزشکی زیست محیطی ایالات متحده آمریکا، اعلام داشته است که با توجه به اینکه حیوانات در اثر تغذیه با محصولات تغییر یافته ژنتیکی مبتلا به بیماریهایی خطرناک از جمله اوتیسم، چاقی، دیابت، آسم، سرطان، بیماری قلبی، آلرژی و مشکلات تولید مثل شده اند.

 مشابه این گونه بیماریها و عوارض در میان جامعه انسانی آمریکا نیز مکرراً مشاهده شده است به طوری که 9 سال پس از کشت گسترده ذرت در سال 1996 میلادی در کشور آمریکا، میزان ابتلاء مردم به بیماریهای قلبی - عروقی به تقریباً دو برابر رسید و از 7 درصد به 13 درصد افزایش یافت.

 آکادمی یاد شده خاطرنشان می کند که مردم آمریکا نباید منتظر نتایج آزمایشات و مطالعات بر روی محصولات تغییر یافته ژنتیکی گردند و ضروری است از مصرف هر گونه محصول از جمله سویا، ذرت و مشتقات آنها، پنبه دانه، روغنکلزا و قند حاصل از چغندر قند تغییر یافته ژنتیکی خودداری نمایند مگر آنکه این گونه محصولات ارگانیک و یا حاوی برچسبNon-GMO باشند.»

لذا مسئولان جهادکشاورزی استان زنجان  لازم است در این زمینه یک بررسی میدانی جدی انجام نموده و با استفاده از منابع و اسناد علمی موجود، جلوی ترویج و تولید  محصول تراریخته را سد کنند و از بذرهای ارگانیک برای کشت کلزا و دیگر محصولات استفاده کنند .

امروز برهمگان ثابت شده است که، محصولات تراریخته باعث ایجاد بیماریهایی چون سرطان کبد، سرطان کلیه، سرطان سینه، ناباروری، سقط جنین، نارسایی و کاهش وزن، آلرژی و آسم، بیماریهای عفونی، آنمی، دیابت، قند خون بالا، آلزایمر و پارکینسون همچنین مشکلات روحی و روانی و اوتیسم می‌شود و لذا لازم است تا اقدامات جدی در جهت جلوگیری از ورود محصولات تراریخته به کشور صورت پذیرد .

با بررسی دقیق‌تر مشخص می‌شود اکثر طرفداران محصولات تراریخته نه مردم عادی و نه بسیاری از دانشمندان، بلکه شرکت‌های چندملیتی با سابقه نه چندان مناسب از جمله شرکت مونسانتو، هستند که ارتباط آن ها با بنیادهای صهیونیستی مشخص شده است.

نمونه بسیار واضح عملکرد خصمانه این شرکت، تولید بذرهای عقیم و فروش آن به کشور مصر و فلج کردن کشاورزی مصر بود. طوری که هر سال باید کشاورزان مقدار زیادی بذر از این شرکت‌ها تهیه نمایند تا بتوانند کشاورزی کنند. این یعنی وابستگی کشورها به بذر و غذا؛ همان‌سخنی که کیسینجر در دهه 80 گفت که ما برای کنترل کشورهای خاورمیانه از نفت و برای کنترل مردم از غذا استفاده می‌کنیم.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر