logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۳
[ شناسه خبر : ۳۳۶۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
متخصص قلب و عروق در گفتگو با موج رسا:

۹۰ درصد بیماری فشار خون منشا ارثی دارد

۹۰-درصد-بیماری-فشار-خون-منشا-ارثی-دارد
متخصص قلب و عروق با بیان اینکه با تغییر سبک زندگی و دقت در تغذیه مناسب بهترین راه پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها در جامعه است گفت: ۹۰ در صد بیماری فشار خون منشا ارثی دارد.

وحید توپچی خسرو شاهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه بیماری فشار خون یکی از شایع ترین بیماری‌های سرپایی می‌باشد که هر روز در مطب، کلینیک و بیمارستان‌ها با آن روبرو هستیم گفت: به طور آماری از هر سه نفر افراد در جامعه یک نفر به مشکل بیماری فشار خون مبتلا است.

بیشتر بخوانید
وی افزود: در سند پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر که بیماری فشار خون نیز جزو همان بیماری‌ها است تصمیم گرفته شده از افراد بالای ۱۸ سال  غربالگری بیماری فشار خون و دیابت در استان زنجان به عمل آید.
فلوشیپ مداخلات عروقی و متخصص قلب و عروق عنوان کرد: غربالگری فشار خون و دیابت در افراد بالای ۱۸ سال یک حرکت بسیار ارزشمند است چرا که بیماری فشار خون یک بیماری خاموش، بی سرو صدا است.
خسرو شاهی ابراز کرد: تنها راه تشخیص این بیماری اندازه گیری توسط دستگاه‌های فشار سنج است معمولا درصد بالایی از بیماران مبتلا به فشار خون از بیماری خود مطلع نیستند.
وی گفت: ۹۰ درصد بیماری فشار خون منشا ارثی داشته و علت ثانوی ندارد و بسیاری از بیماران مبتلا به فشار خون علائمی مانند سر درد، سرگیجه، تهوع و استفراغ را ندارند و اهمیت غربالگری در اینجا مطرح می‌شود.
فلوشیپ مداخلات عروقی و متخصص قلب و عروق تصریح کرد: از طریق غربالگری می‌توان به بسیاری از بیماران مبتلا به فشار خون کمک کرد بسیاری از بیماران از این بیماری اطلاع کافی ندارند و با انجام غربالگری می‌توان درمان‌های دارویی و غیر دارویی به بیماران در نظر گرفت.
خسرو شاهی تاکید کرد: در رابطه با درمان‌های غیر دارویی باید گفت سنگ بنای کنترل  فشار خون اصلاح شیوه زندگی است.
وی اضافه کرد: اگر با اصلاح سبک زندگی و رعایت اصول تغذیه‌ای موارد فشار خون بیمار کنترل نشود باید سراغ درمان‌های دارویی رفت و بیمار باید زیر نظر متخصصین  قلب و عروق قرار گیرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر