logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۳۶۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان:

یک هزار رو ۷۰۰ نفر بیمار از چرخه دیالیز در استان زنجان خارج شدند

یک-هزار-رو-۷۰۰-نفر-بیمار-از-چرخه-دیالیز-در-استان-زنجان-خارج-شدند
مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان با بیان اینکه بهترین روش برای جلوگیری از بیماری کلیوی پیشگیری است گفت: یک هزار رو ۷۰۰ نفر بیمار از چرخه دیالیز در استان زنجان خارج شدند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محمدرضا طهماسبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه انجمن خیریه بیماران کلیوی اولین قدم در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ با توجه به افزایش این بیماری در استان دفاتر نمایندگی انجمن خیریه کلیوی برای استفاده بیماران احداث شده است گفت: انجمن خیریه بیماران کلیوی در زنجان با کمک خیرین به بیماران کلیوی خدمات رسانی می‌کند. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: شهرستان‌هایی که دارای بیمارستان هستند امکان احداث مراکز دیالیز موجود است متاسفانه شهرستان‌های دندی و سلطانیه چون بیمارستان ندارند احداث مکان برای انجام دیالیز نیست. 

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان عنوان کرد: سالانه ۷ میلیارد تومان کمک خیرین در استان برای بیماران کلیوی است و ۱۰۰درصد کمک‌های مردمی از خود استان زنجان است. 

طهماسبی ابراز کرد: بیمارانی که از شهرستان‌ها به شهر زنجان مراجعه می‌کنند می‌توانند از خدمات مهمانسرا استفاده کنند. 

وی گفت: زمانی که مهمانسرا انجمن بیماران کلیوی بنا به مراجعات کم بیماران مورد استفاده قرار نگیرد برای استفاده خوابگاه و اسکان در نظر گرفته می‌شود.

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان عنوان کرد: انجمن کلیوی در استان زنجان خود دارای آزمایشگاه است با آزمایشگاه‌های ابوعلی و بهار قرار داد داریم و این بستگی به بیمار دارد که از کدام آزمایشگاه‌ها استفاده کند. 

طهماسبی اضافه کرد: خوشبختانه یک هزار رو ۷۰۰ نفر بیمار از چرخه دیالیز در استان زنجان خارج شدند و برای  ۷۳۰ نفر بیمار مراقبتی در این مرکز پرونده تشکیل داده شده است.

وی گفت: ۳۴ مورد فوتی از بیماران کلیوی ناشی از کهولت سن و بیماری قلبی به ثبت رسیده است.

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان افزود: در انجمن پیوند کلیوی استان زنجان ۲ هزار پرونده مربوط به مشکلات کلیوی وجود دارد.

طهماسبی ابراز کرد: تعداد بیماران دیالیزی در انجمن کلیوی زنجان در سال ۱۴۰۱ را ۴۳۸ نفر گزارش شده است که تعدادی از بیماران به واسطه پیوند کلیه از چرخه دیالیز خارج شدند.

وی گفت: تعداد افراد نیازمند دیالیز در سال 1402 به ۴۶۳ نفر رسیده است و خوشبختانه ۱۷۰۰ نفر با پیشگیری و مراقبت از چرخه دیالیز خارج شدند و این آمار بیانگر این است که با تشخیص و درمان به موقع پیشرفت بیماری امکان پذیز نیست.

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان تصریح کرد: از زمان فعالیت انجمن کلیوی در زنجان 850 نفر تحت پیوند قرار گرفته‌اند که  و در ۶ ماهه سال 1401 می‌توان گفت که  ۱۱ نفر و ۶ ماهه نخست امسال ۱۷ نفر پیوند کلیه انجام شده است. 

طهماسبی گفت: بیشترین درآمد این انجمن را مربوط به واحد قلک و بنر و تاج گل است و  ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان درآمد از طریق بنر، تاج گل  می‌باشد و سالانه حدود ۷ میلیارد تومان از طرف خیران به این مرکز کمک می‌شود و خیران زنجانی در این عرصه خوش درخشیده‌اند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر