logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۱
[ شناسه خبر : ۳۳۵۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود:

زنبورداران شهرستان ایجرود سرشماری می‌شوند

زنبورداران-شهرستان-ایجرود-سرشماری-می‌شوند
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود از سرشماری زنبورداران شهرستان خبر داد و گفت: طبق برنامه سرشماری زنبورداران در سال جاری توسط کارشناسان پهنه مدیریت انجام گرفته و در حال حاضر در پایان مراحل اجرایی است.

مهدی مردی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» از پرداخت 100 درصدی مطالبات گندم کاران ایجرود خبر داد و گفت: پیش‌بینی تولید امسال گندم شهرستان ۶۰ هزار تن است که از این مقدار حدود ۴۰ هزار تن توسط مراکز خرید شهرستان خریداری شده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه بیش از 98 درصد گندم شهرستان بصورت دیم کشت می‌شود، اظهار داشت: طرح جهش تولید با کمک کارشناسان پهنه و نظام مهندسی در دیمزارهای این شهرستان اجرا می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود با اشاره به اینکه محصولات اصلی شهرستان ایجرود گندم و جو و یونجه است، تصریح کرد: بیش از 98 درصد گندم شهرستان بصورت دیم کشت می‌شود.

وی سطح زیر کشت گندم شهرستان را حدود ۴۵ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: افزایش نزولات آسمانی، کمک کارشناسان پهنه و نظام مهندسی در طرح جهش تولید در دیمزارها و توصیه‌های فنی و همت و تلاش کشاورزان را از عوامل تاثیرگذار در افزایش تولید گندم است که پیش‌بینی می‌شود حدود ۵۰ هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان در سال آینده زراعی زیر کشت محصول گندم دیم برود.

مردی با اشاره به اقدامات انجام شده در مبارزه با آفات اصلی گندم مثل سِن گندم و همچنین مبارزه با علف‌های هرز گفت: نتیجه این اقدامات باعث شد تا امسال به لحاظ کیفیت بهترین و پاکترین محصول گندم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: شهرستان ایجرود به دلیل فعالیت شرکت‌های فرآوری، تولید و فروش بذرهای گواهی شده رتبه اول استان را دارا است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود از زیر کشت بودن 2 هزار هکتاری اراضی این شهرستان برای محصول جو گفت: تولید این محصول در شهرستان حدود 2 هزار و 188 تن است.

وی با بیان اینکه تولید علوفه شهرستان نیز عمدتا یونجه است، افزود: تولید این محصول نیز حدود 16 هزار و 850 تن است.

مردی از کشت حدود ۱۲۰ هکتار گوجه فرنگی در شهرستان خبر داد و گفت: میانگین عملکرد این محصول ۶۰ تن در هکتار بوده و حدود ۷ هزار و ۲۰۰ تن پیش‌بینی تولید گوجه فرنگی در شهرستان است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود گفت: همچنین 2 هزار و 800 هکتار از اراضی شهرستان محصولات باغی است که عمده آنها شامل انگور و سیب و گردو است.

وی از سرشماری زنبورداران شهرستان خبر داد و گفت: طبق برنامه سرشماری زنبوردران در سال جاری توسط کارشناسان پهنه مدیریت انجام گرفته و در حال حاضر در پایان مراحل اجرایی است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر